Autor Tema: Nimitta Choodamani  (Pročitano 140 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Bojan

  • ADMIN
  • Sfera Marsa
  • ***
  • Poruke: 609
  • Sviđanja: 603
  • Pol: Muškarac
  • Omnium rerum principia parva sunt
    • AstroRiznica
Nimitta Choodamani
« poslato: 09.04.2021, 13:49:14 »
Materijal sa starog foruma
Moonlight


Nova tema  :green:

Nimitta Choodamani je naslov starog rukopisa koji pripada učenju o nimittama, odnosno, omenima (znakovima, znamenju) i koji opisuje divinacijsku vještinu za koju vam ne treba mnogo "alata", a odgovori koje daje su jednostavni, navodno i precizni.

Na rukopis sam naletjela tražeći nešto o nimittama, ovdje ću ostaviti link do njega, a prevest ćemo ga, nadam se :D, tako da svima bude dostupan. Ovo bi ujedno bila tema za iskustva svih onih koji bi se željeli okušati u ovome.

Razvijen je i softver za prakticiranje ove metode, ali to mi iskreno nije zanimljivo u ovom trenutku  :green: dat ću link kasnije ;-
Meni je zanimljivo to što se odgovor na postavljeno pitanje zapravo sastoji od kombinacije određenih brojeva (1, 2, 10, 100), za koje se vjeruje/kaže (u rukopisu) da su dobar ili loš omen , nakon čega se ukratko objašnjava u kojem smislu dobar, a u kojem loš.

Da ne bih davila, evo linka do teksta, pa pogledajte.

https://www.scribd.com/doc/19183860/45Nimitta-Choodamani-A-Rare-Work

Naravno, pišite ako imate saznanja o ovoj ili nekoj sličnoj vještini :)

Ako je neko raspoložen da prevede, nek se javi, meni to nije moguće u ovom trenutku, ali bih pomogla svakako.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Treba znati i to da znanje o nimittama, odnosno umijeće "čitanja" iz znakova pripada đjotišu, indijskoj/vedskoj astrologiji.
Primijetit ćete i da se u odgovorima spominju određena božanstva, pa bi mene zanimalo i kako se ta božanstva povezuju s određenim astrološkim konstelacijama ili planetama ili nekim principima... i kako to može upotpuniti odgovor na pitanje; pokušat ću naći nešto više o tome, a dobrodošao je svako ko može u tom smislu pomoći.

Eto, tekst je mali, jednostavan, ali mi je baš nešto zanimljiv  :green:

Nadam se da će biti i vama :)

I još nešto.
Voljela bih da tema bude namijenjena iskustvu koje će uključivati, recimo: (bitno) pitanje, odgovor, reakciju/asocijacije na odgovor, iskustvo s njime (ispunilo se ili ne, u kojem roku, na koji način) i to je li bilo drugih nimitta vezano uz isto pitanje i mogući odgovor.

Ne mislim da ima smisla stalno ovo raditi i prosto nizati pitanja/odgovore iz dosade ili slično. Nemamo upute o tome koja pitanja/koliko često/kada... ali ću se posavjetovati s iskusnima u vještinama ovog tipa (ja ga, eto, nemam), pa se nadam da ću do nekih smjernica doći, a onda ih i ovdje podijeliti s vama  :hvala:
« Poslednja izmena: 09.04.2021, 14:22:18 od strane Bojan »
It is during our darkest moments that we must focus to see the light (Aristotel).

Van mreže Bojan

  • ADMIN
  • Sfera Marsa
  • ***
  • Poruke: 609
  • Sviđanja: 603
  • Pol: Muškarac
  • Omnium rerum principia parva sunt
    • AstroRiznica
Odg: Nimitta Choodamani
« Odgovor #1 poslato: 09.04.2021, 14:00:25 »
Materijal sa starog foruma
Moonlight
Nije dozvoljeno kopiranje.
Izvor



Nimitta Choodamani
Rijetko djelo
Priredio – Raghavendra Rao

Ragavendra Rao potječe iz poznatog hodočasničkog mjesta Tirupatija u Indiji. Završio je studij indijske kulture i studij astrologije. Bavi se istraživanjem i objavljivanjem rijetkih rukopisa, odnosno njihovim prijevodom u cilju približavanja starih znanja ljubiteljima astrologije širom svijeta.

Odvajkada astrolozi posmatraju omene prije, tokom ili nakon tumačenja, ili to prosto čine u svakodnevnom životu, budući da su omeni ključni u predikcijama. Omeni nisu ništa drugo do sredstvo komunikacije kojim Univerzum ostvaruje dijalog s ljudima, budući da Univerzum obitava u savršenom skladu prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Nažalost, do dana današnjeg astrolozi se nisu bavili otkrivanjem rukopisa o znanju o omenima, još zvanima nimitta ili sakuna. Sve što je dostupno u štampanom obliku, kroz članke, tiče se nečijeg čitanja djela koja nisu izvorna i prijevodi rukopisnih tekstova o nimittama ne postoje. Ovaj napor gospodina Raghvendre treba pozdraviti i ohrabriti, posebice zbog truda koji je uložio u svrhu njegovanja znanja o omenima, a bez očekavanja novčane naknade ili bilo kakve hvale.

Rukopis o nimittama koji je objavio zapravo je vrsta prediktivne metode koja zahtijeva minimum vremena. Spominju se božanstva čijem se poštovanju  osoba može okrenuti  u cilju poboljšanja ishoda i kao remedijalna mjera (...)

Ovo je prijevod rukopisa na palminom listu koji pripada sakuna shastri (znanju o omenima) i naslov je Nimitta Choodamani, a dostupan je u Oriental Research Institute Manuscript Library, Sri Vekanteshwara University, Tirupati (vidi detaljniji opis rukopisa u izvornom tekstu). Bez obzira na oštećenja listova, tekst je dostupan u cijelosti.
   

UPUTSTVA:

Uzmite komad sandalovog drveta, dužine 2 inča i debljine ¼ inča 5,08 cm dužine i 0,63 cm debljine.
Da pojednostavim, mjerila sam - to je debljina obične olovke. To vam je kao jedna velika šibica, taj je oblik, samo veće debljine. Oblikujte ga u „kockicu“ (iako to nije oblik kocke, zvat ćemo to "kockica", jer se baca i kotrlja poput kockice). Dobit ćete četiri duge strane i na svakoj od strana treba stajati jedan broj. Urežite redom brojeve 100, 10, 1, 2. Dakle, površina svake strane ima jedan broj. Nazovite ovu kockicu Kockica koja otkriva omene.
Uzmite je objema rukama i otpjevajte: Hari Hara, Hiranyagarbha, Lakšmi Devi, Sarasvati Devi, Gospode Ganapathi.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Zatim razmislite o pitanju, bacite kockicu i zapišite broj koji vidite na površini okrenutoj prema gore, onoj koju vidite. Ponovite postupak još dva puta, dakle, ukupno tri puta i dobit ćete niz od tri broja. Za objašnjenje dobivene kombinacije triju brojeva pročitajte objašnjenje. Na taj način ćete utvrditi dobar ili loš znak (omen/sakunu) i ishod pitanja koje ste imali na umu. Ime je ovomu Nitya Čudamani ili Nimitta Čudamani. Kaže se da su u onim vremenima Gospod Krišna, Dharmarađa, Bhima, Arđuna, Nakula i Sahadeva poznavali ovaj metod i služili se njime da saznaju sakunu tj. dobiju uvid u omen, i imali puno koristi od njega. Ovo se još zove i Mahabharata Suddhi Sakuna

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


KOMENTAR: Jedan je od mojih prijatelja predložio alternativni način za pripremu kockica, odnosno alata. Uzeo je četiri papirića i na svaki zapisao jedan od brojeva. Smotao je papiriće u valjak. Tri puta ih je bacao i svaki put odabirao po jedan (smotuljak/papirić), kako bi dobio potrebnu kombinaciju. Rezultati su bili zadivljujući. Ovo je svojevrsna prečica i on je ovaj metod preložio kao zamjenu, dakle, da se pripreme papirići umjesto kockice od sandalovine.
« Poslednja izmena: 09.04.2021, 14:23:02 od strane Bojan »
It is during our darkest moments that we must focus to see the light (Aristotel).

Van mreže Bojan

  • ADMIN
  • Sfera Marsa
  • ***
  • Poruke: 609
  • Sviđanja: 603
  • Pol: Muškarac
  • Omnium rerum principia parva sunt
    • AstroRiznica
Odg: Nimitta Choodamani
« Odgovor #2 poslato: 09.04.2021, 14:24:02 »
Materijal sa starog foruma
Moonlight
Nije dozvoljeno kopiranje.
Izvor



KOMBINACIJE:

1, 1, 1 – Loš omen. Ne sklapajte prijateljstvo. Ne činite to (što ste naumili). Ako učinite – okaljat ćete ime i izgubiti čast. Ispunjenje može biti osujećeno.

1,1, 2 – Ovo je dobar omen. Ishod će biti plodonosan, uz milost (Thiru Venkatadri) Gospoda sedam brežuljaka. Moguće je da ćete biti sumnjičavi. Sve će izaći na dobro. Ne brinite.

1, 1, 10 - Ovo je loš omen. O čemu god da razmišljate da bi se moglo učiniti (u svrhu pozitivnog ishoda), neće uroditi plodom. Ostavite se toga.

1, 1, 100 – Ovo je dobar omen. Uz milost gospoda Šive, vaš će poduhvat biti ostvaren. Možete očekivati ponovno sjedinjenje/sastanak s onima koji su davno otišli. Svjedoči o mirnom i udobnom životu.

1, 2, 1 – Ovo je dobar omen. Uz milost boginje Vira Lakšmi,  djelo koje imate na umu će biti plodonosno, iako se čini vrlo zahtjevnim. Ne brinite.

1, 2, 2 – Ovaj omen je dobar. Namjera će biti plodonosna uz milost boginje Parvathi Matha. S tom osobom možete imati dobar odnos, nemojte ga upropastiti.

1, 2, 10 – Ovo je loš omen. Namjeravana akcija moguće da neće uroditi plodom. Možda ćete se osjećati loše i biti tužni.

1, 2, 100 – Ovo je loš omen. Pitanje koje ste postavili je pitanje povjerenja. Nema Božje milosti. Nemojte vjerovati toj osobi. Ako joj ukažete povjerenje, to može, bez sumnje, predstavljati prijetnju po vas.

1, 10, 1 – Ovo je loš omen. Ishod postavljenog pitanje neće biti plodonosan. Moguć gubitak. Također, moguć gubitak posla. Žetva neće dati uroda.

1, 10, 2 – Ovo je dobar omen. Uz milost gospoda Mallikarđune namjera će uroditi plodom. Svi će vas cijeniti, može se očekivati dobrobit.

1, 10, 10 – Ovo je dobar omen. Djelo za koje ste pitali nalikovat će ponovnom otvaranju zatvorene kuće; možete otići na putovanje morem uz milost Dharmarađa.

1, 10, 100 – Ovo je dobar omen, uz milost gospoda Parmešvare, znači miran život, plodonosna namjera, bez sumnje.

1, 100, 1 – Ovo je dobar omen. Uz milost gospoda Dharmarađe, pobijedit ćete svoje neprijatelje. Ako pažljivo promotrite stvari, ukazat će se plodovi. [nb]Moguće da želi reći da stvari na prvi pogled neće izgledati ovako pozitivno[/nb] Možete očekivati dobre rezultate. Ne brinite.

1, 100, 2 – Ovo je dobar omen. Uz milost gospoda Šive, pobijedit ćete svoje stare neprijatelje, nema u to sumnje. Sve će se srediti.

1, 100, 10 – Ovo je loš omen. Možete započeti s poslom. Neće donijeti ploda. Dakle, odustanite, inače vas može odvući u ekstrem i donijeti opasnosti.

1, 100, 100 – Ovo je dobar omen. Ono što namjeravate učiniti bit će ostvareno uz milost Dharmarađa, bez ikakvih sukoba (svađi). Možete očekivati dobre rezultate. Ne brinite.
----------------------------------------------------------------

2, 1, 1 – Ovo je dobar omen. Pitanje koje ste postavili urodit će plodom uz milost gospoda Sadashive. Putovanje koje imate na umu također će donijeti dobit.

2, 1, 2 – Ovo je dobar omen. Uz milost gospoda Parmešvare, što god naumili, bit će uspješno, i to u najkraćem mogućem roku.

2, 1, 10 –  Ovo  je dobar omen. Uz  milost gospoda Dharmarađe, urodit će plodom. Morate čekati 20 dana. Ne brinite.

2, 1, 100 – Ovo je dobar omen. Namjera će uroditi plodom, uz blagoslov gospoda Narasimhe, bolest će biti izliječena. Novac će stići na vrijeme; sve će prepreke biti uklonjene.

2, 2, 1 – Ovo je loš omen. Nemojte slijediti ovu namjeru. Ako poduzmete namjeravano, neće uroditi plodom. Neprijatelji su ljuti na vas. Možda ćete čuti loše vijesti.

2, 2, 2 – Ovo je dobar omen. Uz milost gospoda Sadashive, bit ćete oslobođeni negativnog utjecaja planeta. Možda imate neprijatelja. Ignorirajte ga. Namjera će uroditi plodom.

2, 2, 10 – Ovo je dobar omen. Zadatak će uroditi plodom, uz Božju pomoć. Ne brinite, bolest će biti izliječena. Dobar ishod može se očekivati u kratkom roku.

2, 2, 100 – Ovo je dobar omen. Akcija koju imate na umu urodit će plodom, uz milost gospoda Kršne. Bolest će biti izliječena; s vremenom možete očekivati novac. Prepreke će biti uklonjene.

2, 10, 1 – Ovo je loš omen. Nemojte misli ni sa kim dijeliti, ne vjerujete da vam je (osoba) rod [nb]Vjerovatno - ne vjerujte da je bratski nastrojena prema vama[/nb], nemojte vjerovati u tu osobu, naznačena je opasnost. Budite oprezni.

2, 10, 2 – Ovo je dobar omen. Uz milost gospoda Gangadhara oporavit ćete se od dugova. Izostat će negativni utjecaji planeta. Ne brinite.

2, 10, 10 – Ovo je loš omen. Nema svrhe. Ako i prihvatite pomoć od neke osobe, opet neće biti svrhe. Ne činite to (što ste namjeravali), ostavite se (te) namjere.

2, 10, 100 – Ovo je dobar omen. Uz milost gospoda Narayane, djelo će biti završeno na vrijeme, nema sumnje u to.

2, 100, 1 – Ovo je dobar omen. Poduzeti zadatak urodit će plodom milošću gospoda Narasimhe. Na početku će možda biti gubitka. Kasnije možete nadoknaditi gubitak, kao što se to dogodilo Dharmarađi kada je izgubio sve u okladi a onda, uz blagoslov gospoda Kršne, povratio izgubljeno. [nb]Kasnije ću umetnuti pojašnjenje o Dharmarađi i kocki[/nb].

2, 100, 2 – Ovo je dobar omen. Djelo koje imate na umu urodit će plodom milošću gospoda Đanardhane. Dobit ćete taj posao. Kako vrijeme bude prolazilo, s osobom ili osobama koje su vas napustile ponovo ćete se sastati. Ne brinite.

2, 100, 10 – Ovo je dobar omen. Praćen je milošću gospoda Šive. Prijedlog (namjera) će uroditi plodom.

2, 100, 100 – Ovo je dobar omen. Praćen je milošću gospoda Mallikarđune. Ono za što pitate – bit će plodonosno. Moguć je posjet rođaka koji žive u inostranstvu.
----------------------------------------------------------------

10, 1, 1 – Ovo je loš omen. Djelo koje imate na umu neće uroditi plodom. Ništa što kanite činiti na ovaj dan neće uroditi plodom.

10, 1, 2 – Ovo je dobar omen. Uz milost gospoda Indivarakše, vaša će namjera uroditi plodom. Moguće je poboljšanje kvalitete života. Možete očekivati dobre vijesti.

10, 1, 10 – Ovo je dobar omen. Uz milost boginje Kamakši, djelo koje imate na umu urodit će plodom. Možete očekivati dobrostanje i svaku udobnost.

10, 1, 100 – Ovo je dobar omen. Uz Bharatinu milost, urodit će plodom. U ovom ćete pitanju uspjeti. Nema zavjera. Ne brinite.

10, 2, 1 – Ovo je dobar omen. Uz blagoslov boginje Lakšmi, ishod pitanja će biti plodonosan. Ispunit ćete svoje ambicije.

10, 2, 2 – Ovo je dobar omen. Praćen je milošću gospoda Ganeše. Iako je zadatak težak, možete ostvariti zacrtani cilj. Namjera će uroditi plodom. Nemojte se zbunjivati, samo naprijed.

10, 2, 10 – Ovo je dobar omen. Praćen je milošću gospoda Kšetrapale. Loši učinci iz prošlosti bit će poništeni. U to nema sumnje. Ne brinite. Možete očekivati dobar rezultat.

10, 2, 100 – Ovo je dobar omen. Namjera će uroditi plodom milošću boginje Bhudevi. Nema nikakvih poteškoća. Može se očekivati svijetla budućnost.

10, 10, 1 – Ovo je dobar omen. Milošću boga Rame, možete putovati prema zapadu. Započeto će donijeti rezultate. Prekinite tajnovit odnos s tom osobom.

10, 10, 2 – Ovo je dobar omen. Uz milost sina gospoda Indre, možete otići na put. To što ste namjeravali poduzeti urodit će plodom. Dobro.

10, 10, 10 – Ovo je dobar omen. Uz milost Varunadeve, poteškoće u vezi sa zadatkom koji imate na umu bit će riješene. Moguć novčani dobitak. Prepreke će biti uklonjene. Stvari će se srediti. Ne brinite.

10, 10, 100 – Ovo je dobar omen. Uz milost gospoda Trayabike, zadatak koji imate na umu neće donijeti nikakve negativne efekte. Ne brinite.

10, 100, 1 – Ovo je loš omen. Nema Božje milosti, iako naporno radite, to neće ništa donijeti. Okanite se toga.

10, 100, 2 – Ovo je dobar omen. Baš kao što je Arđuna dobio pašupatastru po dobročinstvu gospoda Šive, vaša će volja i želja uroditi plodom i biti dovršeni. Naporno radite. Nemojte odustajati. [nb]Pasupatastra je moćno oružje koje je Šiva, nakon Arđunine stroge pokore, poklonio Arđuni. Smije biti korišteno samo i isključivo u svrhu održavanja dharme (sveopšteg Reda, Istine i Pravde).[/nb]

10, 100, 10 – Ovo je loš omen. Nema Božje milosti. Ne činite zlodjela. Ostavite se tog zadatka.

10, 100, 100 – Ovo je dobar omen. Uz milost gospoda Višvanathe, sve će negativnosti biti poništene, a namjera uroditi plodom, samo naprijed.
----------------------------------------------------------------

100, 1, 1 – Ovo je dobar omen, uz milost gospoda Tripurantake, moguće da ćete kupiti novu odjeću; možete očekivati dobar ishod, ne brinite.

100, 1, 2 – Ovo je loš omen. Dvaput promislite prije djelovanja. Ne vjerujte toj osobi, djelo koje imate na umu neće uroditi plodom.

100, 1, 10 – Ovo je dobar omen. Vaša će namjera uroditi plodom uz blagoslov gospoda Lakšmi Narayane. Moguće da ćete krenuti na put preko mora. Dobro.

100, 1, 100 – Ovo je loš omen. Nema Božje milosti, ne možete se poduhvatiti svoje zamisli, ako se uopšte uhvatite toga, rezultat može biti velika borba s osrednjim rezultatom. Nije zadatak vrijedan truda, ostavite ga se.

100, 2, 1 – Ovo je dobar omen. Uz milost gospoda Višnua, namjera će uroditi plodom: negativni će uticaji planeta biti poništeni. Bez straha, samo naprijed.

100, 2, 2 – Ovo je loš omen. Namjeru će osujetiti neka osoba, nemojte ništa činiti, odustanite (od namjere).

100, 2, 10 – Ovo je dobar omen. Uz milost gospoda Paramešvare, koju god akciju imali na umu, urodit će plodom, i to u najkraćem mogućem roku. Očekujte dobar život.

100, 2, 100 – Ovo je dobar omen. Uz milost gospoda Išvare, namjera će uroditi plodom, ne brinite.

100, 10, 1 – Ovo je dobar omen. Uz milost gospoda Đagannadhe, može se očekivati dobrostanje. Moguća je svađa, ali će se sve smiriti. Mogu se očekivati dobri rezultati.

100, 10, 2 – Ovo je dobar omen. Stvar za koju ste pitali donijet će ispunjenje, bez ikakvih problema, milošću gospoda Višvanathe. Mogu se očekivati dobrostanje i svaka udobnost.

100, 10, 10 – Ovo je dobar omen. Zadatak kojeg ste se dohvatili bit će uspješno sproveden milošću boginje Durge i gospoda Paramešvare.

100, 10, 100 – Ovo je loš omen. Namjeravano neće uroditi plodom. Ni sve ostalo što je poduzeto neće biti dovršeno. Ne budite toliko osjetljivi. Prestanite s time.

100, 100, 1 – Ovo je dobar omen. Praćen je milošću gospoda Kurmanatha. Nema loših posljedica. Ne brinite, može se očekivati dobro.

100, 100, 2 – Ovo je dobar omen. Uz milost gospoda Kanči Varadarađe Svamiya, bit ćete oslobođeni lošeg utjecaja planeta. Može se očekivati dobrostanje, uz milost gospoda Sarvešvare.

100, 100, 10 – Ovo je dobar omen. Djelo za koje ste pitali bit će plodonosno uz blagoslov boginje Durge. Pobijedit ćete. Ostvarit ćete se, ne brinite.

100, 100, 100 – Ovo je dobar omen.  Stvar za koju ste pitali ostvarit će se milošću gospoda Kasi Višvanathe. Oporavit ćete se od loših dugova. Možete očekivati dobre vijesti. Ne brinite.
It is during our darkest moments that we must focus to see the light (Aristotel).

Van mreže Bojan

  • ADMIN
  • Sfera Marsa
  • ***
  • Poruke: 609
  • Sviđanja: 603
  • Pol: Muškarac
  • Omnium rerum principia parva sunt
    • AstroRiznica
Odg: Nimitta Choodamani
« Odgovor #3 poslato: 09.04.2021, 17:07:09 »
Materijal sa starog foruma
Moonlight

ODNOS PREMA TEHNICI:

Ova divinacijska metoda pripada đjotišu, kako smo rekli, odnosno, znanje o omenima je znanje kojim se bavi đjotiš. Praćenje nimitta važno je za tumačenja i predikcije. Đjotišji, koliko sam se informirala, prati određene znake vezane uz onoga koji pita, stvari koje mu se događaju, okolnosti davanja tumačenje i tumači ih u skladu sa znanjima koja je primio od učitenja i iskustvom. Nimitte se promatraju i kroz simboličku vezu s određenim planetama i planetarnim energijama, samim time mogu biti npr. zlokobne/teške - u simbolici Saturna, pozitivne (Jupiter) i slično.

Kada čovjek poseže za ovako nečim, imajući na umu tradiciju kojoj pripada ovakva praksa, treba da zna da je Indijcima generalno, te onima koji ovo parkticiraju posebno, vrlo važan posvećenički odnos prema tehnikama kojima se služe. To što oni prate znakove i traže odgovore , odnosno smjernice, i kroz ovakve tehnike, sve to i uvijek ima veze s njihovom pobožnošću i duhovnim svjetonazorom, u njih su astrološka tehnike, određene divinacijske metode itd. tijesno u vezi s religijom i filozofijom religije koju aktivno žive i nije baš OK tome pristupati kao nekoj vrsti zabave i slično.

Ovo nisu tehnike, u svakom slučaju, koje će imati svrhu i smisla ako se shvate kao... ne znam, bacanje kockica za jamb  :green:, nego, ako čovjek već upita za smjernicu/savjet i slično - mora to činiti, važno: čistog uma, čistog srca i čistog tijela.
Barem koliko ja to znam i upoznata sam - koliko je bitna čistoća i smirenje uma, toliko je i tijela, i prije nego što se pristupi ovako čemu (generalno govoreći) to se čini tako da je osoba koja postavlja pitanje smirena, skulirana :D, ruke su čiste, umivena je, oprala je zube, jezik :D i slično.

Molitva služi, rekla bih, sljedećem: to je i vrsta poniznosti koja otežava onoj ružnoj strani Ja da se umisli kako nešto zna/može/do njega je ishod ovih ili onih stvari, zatim, to treba da smiri i pročisti um i srce, izgovaranjem svetih imena/svetog imena, priziva se ta svetost u sebe i na neki način moli za blagoslov nebesa i pravu smjernicu, odnosno - za mogućnost da osoba koja pita primi pravi odgovori razumije ga kako treba, da mu se ukaže na pravi put, u ovom konkretnom slučaju - pošalje "znak" (nimitta/omen/sakuna) koji će mu reći što može da očekuje dobroga ili ne.

Nama ovo sve može djelovati kao dječja igra, sve to s nimittama, no, u kontekstu kulture koja se time bavi, ima nešto veću težinu nego što može da djeluje.

Svakako, ne treba ni preuveličavati  ;- Ta ista kultura nije drukčija od drugih u smislu da zna biti opterećena i sujevjerjem raznih vrsta, a to je nešto čega se treba čuvati :)

Moj bi zato prvi zaključak i savjet bio sljedeći:
- ovo je, kaže se, jednostavna i praktična tehnika za pružanje brzog uvida u stanje neke stvari i dobivanja smjernice za poduhvate/zamisli/želje koje imamo na umu
- prije postavljanja pitanja svakako treba biti miran i skuliran, pokušati se dovesti u stanje bez misli tipa: "joj, kad bi... jooj hoće li, joooj može li... itd. itd"
- dakle, to je način da dobijete savjet, tome tako i pristupite;
- što će kome pomoći da se skulira, da "očisti" misli, da se stavi u poziciju molitelja koji traži smjernicu, to je, vjerujem, individualno: nekom mantra, nekom molitva, nekom neke riječi koje je sam složio, nekom... ne znam, tehnika disanja - u svakom slučaju, neka vrsta molitve bi mogla da pomogne - već sam navela i objasnila značenje one u tekstu, prema svojem znanju;


Kada postavljate pitanje - rekla bih da je dobro prvo razmisliti koje će to biti pitanje, što vas zaista muči i jasno ga formulirati.

Odgovori koje tekst nudi, a i napomena o Mahabharati sugeriraju, po meni, način na koji ova tehnika može da se upotrijebi.
Naime, tema Mahabharate je rat. Taj je ep kompleksan, ima mnogo slojeva, ali ono što se meni u ovom čini bitno jest da oni koji su se, prema predaji, služili ovom tehnikom, bili su "glavni likovi" u priči, a što bi oni to mogli pitati, u kontekstu uloga koje su odigrali? Pitali su za savjet u vezi s odlukama koje trebaju da donesu, vjerovatno. Savjet koji će pomoći da razviju određenu "strategiju", da razviju dobru strategiju i da izađu na dobar put. Polje na kojem se bitka odvija naziva se i "poljem dharme". Dharma je naša dužnost i naša sudbina (oni koji su u grupi na đjotišu, mogu pročitati nešto na temi o tome). Frka :D je nekad (često) u razumijevanju te uloge koja nam je dodijeljena, dužnosti koju treba da ispunimo, svrhe koju treba da slijedimo/prepoznamo, sudbine koju treba da ispunimo/prihvatimo itd.

TAko da ja, sve skupa, zaključujem da bi pitanja trebala da se tiču pomoći vezano uz neku želju/plan/aktivnost.Odgovor bi se ticao toga vodi li dobrom ili ne.
Čak i izbor riječi prevoditelja (ovaj što je preveo na engleski), koliko god nezgrapan, upućuje na to da se Nebu nešto "predlaže" kada se pitanje postavlja, a onda se očekuje da Nebo kaže da li je prijedlog dobar ili loš, da li može ili ne može uroditi plodom, donijeti dobro itd. Ja sam to prevela da zvuči smislenije, ali je suština, koliko iz pojašnjenja kombinacija kapiram - upravo u tome.
To imajte na umu.
Primjer: nema smisla, po meni, pitati: Hoću li se udati? Kada ću se udati? Hoću li dobiti milion dolara na lutriji?
Ima smisla pitati, npr: Da li pametno da...(izaberi planiranu aktivnost)? Ima li smisla da pare dobivene na lutriji uložim u tu i tu nekretninu? Lupam. I nisam kreativna u ovom trenutku. Al' nadam se da je jasno na što mislim.


Dalje - remedijalne mjere :D U tekstu se kaže da može ovo služiti i tome. Kako? Primijetit ćete da se spominju neka božanstva. Ja sam već na početku napisala kako da se razumije tako neko spominjanje božanstava
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Fora je :D da se u odgovorima naznačuje čija milost dozvoljava dobar ishod - samim time, može da sugerira čemu da se osoba okrene, odnosno, kojim vrijednostima, kako da usmjeri misao prema Nebu, kroz što (koju vrstu misli/djela/duhovnih težnji i slično) da nađe izlaz/put do pozitivnog rješenja. To bi se dalo, uz malo truda, pokopčati. Na nekim mjestima mi se čini jasnim, za neka bih morala još istražiti.

Eto, ako koga ovo zanima i okušao bi se, mislim da je dobro da ovo sve što sam napisala drži na umu kako bi postavljanje pitanja imalo smisla.. Nek pročita malo i odgovore prije nego što se upusti u to, čisto da lakše shvati što može dobiti od odgovora i to mu pomogne u formuliranju pitanja. A ako odluči da proba, nek podijeli s nama iskustvo, pa možemo  zajednički potražiti odgovor i vidjeti kako ovo funkcionira i koliko...

P.S. Ovo je, naravno, moja interperetacija i moja sugestija, svako je, normalno, slobodan izvesti vlastite zaključke i razumjeti i na neki drugi način. Moja nije zadnja sigurno, niti je zakon...
It is during our darkest moments that we must focus to see the light (Aristotel).

Van mreže Bojan

  • ADMIN
  • Sfera Marsa
  • ***
  • Poruke: 609
  • Sviđanja: 603
  • Pol: Muškarac
  • Omnium rerum principia parva sunt
    • AstroRiznica
Odg: Nimitta Choodamani
« Odgovor #4 poslato: 09.04.2021, 17:21:12 »
Materijal sa starog foruma
Moonlight
Nije dozvoljeno kopiranje.
Izvor


Malo tekstova koji rasvjetljuju porijeklo i upotrebu ovih kockica u divinacijske svrhe :)
Prvi tekst se bavi indijskim igrama, jako starim, u kojima se upotrebljavaju ove duguljaste kockice-štapići kakve se upotrebljavaju u metodi koja je ovdje tema.
Napravila sam samo izbor iz teksta koji je bitan za porijeklo kockica i koji možda može rasvijetliti, donekle, kako je došlo do toga da se kockice upotrebljavaju u svrhu iščitavanja dobrih ili loših "znakova" i davanja predikcija.

Evo ga:

Indijske igre pachisi, chaupar i chausar

Prvi opis igara poznatih pod imenom pachisi, chaupar i chausar potječe iz 16. stoljeća, kada je to bila uobičajena kockarska igra na dvoru mogulskog vladara Akbara.  Koliko je igra starija od vremena Akbara, nije moguće reći, ali Akbarov historičar je zapisao da je ta igra bila omiljena među narodima Hindustana od davnih vremena. Nekim obilježjima ovih igara trag se nalazi još krajem trećeg milenija stare ere.

Prva od nabrojanih igara koja je opisana u starim indijskim izvorima je chaupar ili chausar. Dijelova za igru je bilo šesnaest, tri su bile kockice i igrala se na tabli u obliku križa.

Posebno je zanimljivo to što se u igri koristi duguljasta kockica (tzv. kockica-štapić) koja je česta u južnoj i jugoistočnoj Aziji, a ne klasična kockica kakva je poznata Amerikancima i Evropljanima. Povijest upotrebe kockica seže u treći milenij stare ere.
I klasična i duguljasta kockica bile su čest nalaz na lokalitetima u dolini Inda iz oko 2300. g. stare ere, no, duguljasta se javlja češće. Klasične kockice poznate su i izvan Indije odavna, međutim, toliko rano se javljaju samo na ovom prostoru.

Budući da nemamo tekstualnih izvora iz toga perioda i ne poznajemo jezik kratkih poruka na nalazima iz toga vremena, ne možemo reći kako je narod koji je živio u dolini Inda upotrebljavao kockice.

Prvi tekstualni izvori svjedoče da je igra kockicama bila uobičajena među ljudima više klase. Upotreba kockica spominje se u Rgvedi, za koju se može reći da je u sadašnjem obliku sastavljena prije 1000. g. stare ere, a jedan od njenih himana (10.34) zapravo je „čarolija“, lijek za neuspješnog kockara-ovisnika kojega je ta strast uništila. Kockanje se spominje i u Atharvavedi. No, ne znamo kako su Arijci iz rgvedskih vremena koristili kockice za igru.

Očito je da se kockanje smatralo porokom primjerenim kraljevima i literatura mlađa od Rgvede, iz oko 800. godine stare ere, svjedoči o ceremonijama vezanim uz ustoličenje kralja koje su uključivale i igranje kockicom – što je bila igra u kojoj novi kralj uvijek mora pobijediti; posebna je osoba bila zadužena za samu kockicu.

U velikom epu Mahabharati dva su čuvena trenutka koji opisuju kako je kraljeve upropastilo kockanje. Ove legende datiraju iz, moguće, 4. stoljeća stare ere, a sugeriraju da kockanje više nije smatrano nečim što je stvar pukog slučaja ili čak nečim nad čime imaju kontrolu nadnaravna bića, već je to bila cijela znanost. Čovjek koji je znao kako da baci kockice bio je siguran pobjednik.

Obične kockice su u sanskrtu poznate pod imenom akša, a duguljaste kockice razlikuju se imenom, i to kao paśa, pashaka, praśa... Jedan oblik te riječi javlja se u buddshističkoj zbirci priča-đataka, gdje je opisana priča o kralju toliko vještom u bacanju kockica da je on, kada njegovi suparnici bace te duguljaste kockice u zrak,  mogao reći prije nego što padnu na tablu hoće li ili neće bacanje biti uspješno, a ako bacanje ne bi išlo njemu u korist, on bi ulovio kockice prije nego što padnu i suparnik bi morao ponoviti bacanje.

Jedan drugi tekst je služio kao vodič za čitanje značenja kockica bačenih u divinacijske svrhe, nije se ticao kockanja, ali je okvir isti. Duguljasta kockica bila je obilježena brojevima, jednim na svakoj (podužnoj) strani (1, 2, 3, 4). U našem slučaju - 100, 10, 1, 2 -  upravo se radi o metodi kakva je opisana i u tekstu Nimitta Choodamani. Budući da su upotrebljavane tri kockice, mogućih kombinacija brojeva je bilo 64. Tekst, zvan Pashaka-kevali, čija jedna redakcija datira još iz 4. stoljeća nove ere, nudi tumačenja i predikcije na temelju kombinacije brojeva.

Na modernim kockama-štapićima oznake nisu uvijek iste kao na onim na koje se odnosi tekst Pashaka-kevali. Nekada su to brojevi 1, 2, 6, 5, nekada 1, 3, 4, 6. Primijećeno je da označavanje nije bilo ujednačeno ni na kockicama-štapićima iz doline Inda, starim gotovo 4500 godina.

Autor: W. Norman Brown, profesor sanskrta i nekadašnji predstojnik Odsjeka za južnoazijske studije na Univerzitetu u Pensilvaniji.

*   *   *
Ovaj drugi prijevod je jedino što sam uspjela naći što opisuje sličnu praksu danas. Tekst je malo nezgrapno sastavljen, neka su stajališta i usporedbe... čudni  :green: ali meni je zanimljiv jer malo podrobnije opisuje povijest prakse upotrebe duguljastih kockica u divinacijske svrhe. Razlika je u kombinacijama - tj. broju kombinacija u odnosu na tumačenja i kombinacije u tekstu koji je naša tema.

Astrologija i kocka

Više je astroloških sistema koji se oslanjaju na upotrebu kocke u svrhu razmatranja ishoda astrološkog tumačenja i predikcija; poput tarota, poput tamboola prashne, poput numerologije – ovo je jedinstven sistem s jednako jedinstvenim varijantama unutar sebe.

Kocka
Kocka koja se u ovome sistemu upotrebljava nije obična kacka kakvu danas poznajemo i koja ima 6 strana (koja služi za različite igre), već je to duguljasta kockica - s četirima glavnim stranama. Postranične dvije strane ove kocke uvijek su male i kocka se nikada u bacanju ne može okrenuti tako da se s njih čita pa se one uvijek ostavljaju praznim.


Sistem
Među različitim sistemima koji se služe kockom za izvođenje zaključaka, dva su vrlo popularna. To su:
1.   Sistem Ramala
2.   Sistem Pasa Kevali

Prvi je bio vrlo popularan među đainskim astrolozima svetambarama, a drugi među đainskim astrolozima digambarama. Pokušajmo razumjeti osnove ovih dvaju sistema tako da možemo sa sigurnošću znati što je to „astrologija kocke“. Kocka je bila jako popularna u starim vremenima, bilo kroz Mahabharatinu Sakuni (v. prvi dio teme), bilo kroz Chanakyu. Takva je praksa poznata i dokumentirana.

Astrološki sistem Ramala
Sistem Ramala ima za cilj predviđanje na temelju pada kocke. Vrlo je popularan među đainima svetambarama i Arapima. Moguće da je postao popularan u Indiji oko 9. stoljeća nove ere, posebice zahvaljujući Kanakacharyi. Taj je učenjak bio izrazito poznat. Ako on nije taj koji je osmislio ovaj sistem, onda je moguće da je sistem bio dotad poznat na nekom lokalnom jeziku ili prakrtu. Zasigurno je Kanakacharya taj koji je poučio arijske brahmane o ovoim sistemu tako što je pisao tekstove na sanskrtu o astrološkom sistemu Ramala. Više je drugih đaina svetambara koji su također doprinijeli ovom znanju. Mekha Viđay, Bhođa Saga, Viđaya Dana Suri... sve su to učenjaci koji su pisali o ovom sistemu.
Znanje o kojem  govore tekstovi o sistemu Ramala nije ograničeno na razultate koje daje sama kocka. Omeni, sistem daša, bhavapal (rezultati koji se oslanjaju na astrološke kuće), alfabet, vastu, o svemu tome se također raspravlja u ovom sistemu.Tako proučavanje astroloških tekstova o sistemu Ramala (bilo da je na prakrtu, arapskom ili sanskrtu) može pomoći prikupljanju znanja koje se da primijeniti na druge astrološke grane. Studenti đjotiša trebaju pridati važnost ovom jedinstvenom sistemu davanja predikcija i „prikupiti sve korisno znanje iz svih raspoloživih izvora“.

Pasa Kevali
Pasa kevali znači „zasnovano na samoj kocki“. Ovo je astrološki sistem koji su popularizirali digambara đaini. Učenjaci poput Sankala Kirtija, Gargacharya (6. st. nove ere), Sugriva Muni itd. pisali su tekstove na sanskrtu o ovoj struji horarne astrologije. Dvije su grane sistema Pasa Kevali:
1)   Sahađa Pasa (prirodna kocka)
2)   Yogin Pasa (yoginska kocka)

Upoznajmo se s nekim detaljima o ovim dvama sistemima.

Sahađa Pasa (prirodna kocka)
U ovom sistemu četiri slova riječi „aa-ra-ha-nt“ (veliki mudrac - misli se na Mahaviru, odnosno Đinu) napisana su sa svake strane divinacijske kocke. Zatim se recitira ime omiljenog božanstva 108 puta ili mantra „Om Namah ParameštiyaH“ (klanjam se vrhovnom stvoritelju Brahmi) 108 puta. Tada, čistoga uma, uma bez misli, kocka se mora baciti 4 puta. Svaka kombinacija slova, odnosno riječ, upućuje na ishod onako kako je to opisano u starim tekstovima o sistemu Pasa Kevali Sahađa Prašna.

Treba primijetiti da, budući da kocka ima četiri slova (a-ra-ha-nt)
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
i budući da pitač treba baciti kockicu četiri puta, 256 je mogućih ishoda (kombinacija). Tako svaki tekst koji se bavi Sahađa Pasom treba ponuditi rezultate koji se vezuju uz tih 256 mogućnosti. To je slično tumačenju tarota (kako je slično, nije mi jasno, piše ovako: This is much similar to Tarot reading system which a duck of 256 cards). Razlika je jedino u tome što u tarotu pitač samo izvuče kartu, a u sistemu Pasa Kevali Sahađa Pasa pitač baca kocku 4 puta. Čini se da se Sahađa Pasa može nazvati „indijskim sistemom tarota“. Ako imamo dek od 256 karata i pitač izvlači kartu, onda se on u psihološkom smislu angažira samo jednom, ali u sistemu Sahađa Pasa, budući da pitač kocku baca 4 puta, on to mora učiniti četiri puta i rezultat je samim time precizniji.  No, svejedno, kao što svi znaju, ograničen broj izbora ograničava mogućnosti interpretacije u svakom sličnom sistemu, u ovom slučaju na 256. U svijetu postoji više od 256 tipova ljudi i njihovih mogućih problema i to nije ograničeno na 256. Nema toga oslonca, nema tog planetarnog položaja koji može poboljšati mogućnosti ishoda. Stoga, sistem Pasa Kevali Sahađa Prashna je koristan sistem koji ima svoja ograničenja. Stari tekstovi Sankala Kirtija, mudraca Sugrive itd. dostupni su pod imenom Pasa Kevali. Na hindskom se tekst pod nazivom Aarahant bavi ovim sistemom.

Nije mi jasno kako autor tu riječ dijeli, a između ostaloga, arahant riječ na paliju, a na sanskrtu je to arhat... no, nije ni bitno; poanta je da postoji sistem koji se služi i slogovima od kojih se tvore riječi koje upućuju na ishod, a ne samo sistem koji se služi brojevima.
Yoginska Pasa (yoginska kocka)

Postoje dvije tradicije unutar kojih se ovaj sistem njeguje. Nazovimo ih tradicija 1 i tradicija 2.

Tradicija 1 (jednostavna yoginska pasa)
Napišite brojeve 1, 2, 3, 4 sa svake strane  divinacijske kocke. Nakon što 108 puta izrecitirate mantru posvećenu omiljenom božanstvu, prvo bacite kocku četiri puta, zapišite 4 broja koja ćete dobiti kao četverocifren broj. Ovo ponovite tri puta, tako da se dobiju tri takva broja (npr. 2344-1123-3212). Rezultat treba tražiti u najvećem od tih brojeva.

Ovdje primjećujemo da se pitaču savjetuje da kocku baca više puta, možda kako bi se učinio napor koji će poboljšati ishod, odnosno ponuditi više mogućih kombinacija. Ovdje također broj kombinacija 256 a rezultat se iščitava prema listi tumačenja rezultata, slično kao u tarotu.

Tradicija 2 (prava yoginska pasa)
Kao što je dobro znano svakomu indijskom astrologu, koji god sistem da se koristi, treba ga dovesti u vezu s trenutnim položajem planeta kako se ne bi ograničile mogućnosti tumačenja i kako bi astrolog dobio pomoć u iznalaženju ispravnog rezultata zasnovanog na kompletnom astrološkom sistemu. To je vjerovatno razlog zašto yoginski sistem Pasa Kevali nudi metod povezivanja broja koje kocka da s kartom tranzita. Ovo su koraci:

1.   Napravi kocku s 4 strane (pravougaone, kako je na početku objašnjeno) i napiši brojeve od 1 do 4 (sa svake strane jedan)
2.   Nakon recitiranja mantre 108 puta, baci kocku 4 puta. Zapiši svaki broj koji dobiješ, tako da dobiješ četverocifren broj. Ako je broj neparan, onda je Lagna Arudha u neparnom znaku, ako je paran, Lagna Arudha je u parnom znaku.
3.   Opet baci kocu 4 puta, kako bi dobio četverocifren broj. Podijeli ovaj broj s brojem 6 kako bi pronašao znak Arudha Lagne (uzimajući u obzir dati neparan i paran znak)
4.   Prema trenutnom položaju planeta i Arudha Lagni, daj detaljnu predikciju, uzimajući u obzir znak, konstelaciju, snagu i slabost planeta, aspekte i slično.

Mudrac Surgriva predložio je ovaj sistem u svojem tekstu Pasa Kevali. Yoginski sistem Pasa Kevali bio je popularan među đainskim astrolozima tokom 16, 17. i 18. vijeka.

Ukratko, prediktivne metode zasnovane na sistemima koji se služe kockom imaju višestoljetnu povijest i brojni su učenjaci doprinijeli usavršavanju ovoga sistema – najaktivniji period primjene bio je od 9. stoljeća do danas.


Izvor: https://www.ancientindianastrology.com/cmsa/index.php?option=com_content&view=article&id=173:astrology-of-dice-ramala-and-pasa-kevali-systems&catid=36:nirayana-jyotisha&Itemid=59


NAPOMENE: Autor naziva astrologijom različite divinacijske sisteme koji nemaju veze s astrologijom, to je moguće otud što on prevodi indijsko "đjotiš" s "astrologija", iako je đjotiš mnogo širi pojam i on doista obuhvaća vrlo različite divinacijske metode, pa shvatimo to "astrologija" kao divinacijska metoda/sistem. Drugo, nazvao je "horarna astrologija" opet nešto što s time nema veze, a po istom ključu. Misli zapravo na upit, tj. pitanje koje pitač postavlja, što je prashna (a prashna kao astrološka metoda u đjotišu je isto što i naša horarna astrologija).
Dalje, on ovdje objašnjava metodu kako je opisana i upotrebljavana, koliko sam shvatila, kroz đinističku tradiciju, većinom, pa malo pojašnjenje kod digambara i śvetāmbara : dva su ogranka đinističkih redovnika, postoje razlike u poštivanju redovničke discipline među njima, jedan je, dakle, digambara, a drugi  śvetāmbara (ambara – odjeća), većina današnjih đinista su śvetāmbare, od njih se razlikuju ovi drugi - digambare, po tome što su izrazito strogi i nisu prihvatili odjeću i do danas su goli. Kada idu u selo i sl, ipak se zaogrnu, ali u svom pustinjačkom boravištu se ne odijevaju, nego trpe vrućinu i hladnoću. Na različit način su usustavili svoje svete spise, sadržaji su podudarni, ali raspored je drukčiji i jezik je različit...
« Poslednja izmena: 09.04.2021, 17:25:14 od strane Bojan »
It is during our darkest moments that we must focus to see the light (Aristotel).