Autor Tema: Uvod u učenje o Đotišu  (Pročitano 458 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Bojan

  • ADMIN
  • Sfera Marsa
  • ***
  • Poruke: 677
  • Sviđanja: 799
  • Pol: Muškarac
  • Omnium rerum principia parva sunt
    • AstroRiznica
Uvod u učenje o Đotišu
« poslato: 06.04.2021, 20:53:23 »
Materijal sa starog foruma
Moonlight
Nije dozvoljeno preuzimanje niti kopiranje ovog prevoda

Ovo je prijevod izbora predavanja Sanđaya Ratha koja su uvod u bavljenje đjotišom.
Zapisi predavanja dostupni su na ovoj stranici.

Uvod u gune

Brhadaranyaka Upanišad je najbolja upanišad za razumijevanje prerađanja i karme.

Brhadaranyaka Upanišad. Aranyaka znači džungla. Kada sjedite u potpunoj izolaciji i meditirate na to zašto dolazi do ovog ponovnog rođenja i koja je svrha kreacije, razumjet ćete karmu. Veza je svakog od nas zbog karma, čak i s karamama. Svi se iznova rađamo zbog karma koje nisu mogle dobiti oprost. To je daridra karma. Daridra karma je karma koja vas se uporno drži, koja ne napušta tijelo, čak ni nakon kazne. Duši neke stvari nisu oproštene i to zarad vaših vlastitih želja, isto.

Dakle, rađamo se, iznova i iznova i to je krug kojemu kraja nema. Svaki duhovni učitelj govorio je jednu istu stvar. Ne govorim ništa novoga. Prva stvar koju đjotiši treba znati jest da se ljudsko biće, ili bilo koje biće, svako stvorenje rađa zarad karme. Na nama je da saznamo koje su to karme koje su prouzročile rođenje. Ako to ne možete saznati iz horoskopa, ne poznajete đjotiš. Onoga dana kada budete u stanju jasno reći zašto, zbog kojih karma je osoba rođenja, imat ćete neko znanje o đjotišu. Dakle, postavljamo svoj prvi cilj. Naš je prvi cilj da naučimo zašto se osoba rodila. Zatim, da otkrijemo koja to iskustva ova duša mora proživjeti u ovome rođenju. Tako da iz tih iskustava anubhava[1] urodi znanjem.

Postoje različiti načini učenja. Koji su to načini učenja? Morate otkriti koji su to načini učenja, OK? Kako otkrivate koji su načini učenja? Molim vas, pročitajte Nyaya Shastru[2]. Nyaya nam govori kako osoba uči, kako se uči. Kroz iskustvo, kroz pouku. OK? Dakle, postoje različiti načini učenja. Molim vas, otkrijte koji su načini na koje duša može učiti. A ako ne znate koji su načini na koji osoba može učiti, kako možete napraviti predikciju o iskustvima koja će imati? Što je brak, što je veza, što je pohađanje škole? Ništa drugo nego iskustvo. Anubhava, načini učenja. Dakle, sve ovo postoji jer postoje različite škole koje pohađate. Kada ste polaznik ovih različitih škola, učit ćete. Duša će učiti, iz anubhave. A onda kada duša nauči, grijeh će biti oprošten.

Što je grijeh? Grijeh je ono čemu je uzrok neznanje. Grijeh je ono čemu je uzrok želja. Dvije su vrste grijeha. Svi se grijehovi mogu podijeliti na dvije grupe. Jedna, kojoj je uzrok neznanje i druga, kojoj su uzrok pogrešne želje. Ona kojoj su uzrok pogrešne želje naziva se rađo guna, jer dolazi iz rađo gune[3], rađasa. A ona kojoj je uzrok neznanje dolazi iz tamasa. Sattva guna ne može prouzročiti grijeh. To je bezgrešno stanje. OK? Dakle, tri su gune. Guna znači svojstvo. Riječ guna znači svojstvo. Duša tako ima tri svojstva i ova tri svojstva su sattva, rađas i tamas. Duša mora naučiti da transcendira ove tri gune. Ta transcendencija triju guna zove se gunatita.

Gunatita znači transcendirati tri gune. Kada duša transcendira sve tri gune, onda će postići mokšu. Drukčije ne može dobiti mokšu. Morate biti u stanju koje je onkraj guna. Tek onda duša može postići mokšu. Dok god je guna – iznova će se manifestirati. Opet će se roditi. Čak će i sattva guna prouzročiti ponovno rođenje. Morate otići izvan triju guna/svojstava duše. Jedno je sattva, bezgrešno stanje. Samo zbog toga što vam nije ostao nikakav grijeh ne znači da ćete dobiti mokšu. Možete reći Bogu: Pogledaj, evo salda mojih grijehova. Poput mog bankovnog salda, saldo mojih grijehova. Je li tako? Nema preostalih dugova. Završio sam stvar, dakle trebam dobiti mokšu. Ne, jednostavno jer još uvijek imate sattva gunu, vratit ćete se. Zbog sattva gune ćete otići na višu ravan svjesnosti, ali ćete se vratiti na ovu planetu kada dohvatite druge gune u toj etapi. Dok god postojite, ne možete uteći karmi. Akcija je nešto čemu uteći ne možete. U zamci ste karme. Karmu stvarate sve vrijeme. Stalno stvarate karmu. Karma se događa oko vas, čak i kada dišete, to je karma. OK? Morate to transcendirati. Proučite malo više ove stvari, kako biste ih mogli bolje razumjeti.
No, danas smo ovdje da govorimo o trima gunama, sattvi, rađasu i tamasu. Zbog toga prvo moramo razumjeti kreaciju, vrlo ukratko, vrlo ukratko. Postoje različiti koncepti kreacije. Mi proučavamo kreaciju onako kako je viđena Parasharinim očima[4].

Napomene:

[1] Anubhava, značenja: razumijevanje, iskustvo, percepcija, znanje utemeljeno na vlastitom opažanju ili eksperimentu.
[2] Nyāya je jedan šest od indijskih (ortodoksnih) filozofskih sistema, indijska logika, logičko-epistemološki sistem čiji je glavni dio teorija zaključivanja.
[3] Ovdje stoji rađo a ne rađas zbog nekih glasovnih promjena i zakonitosti u sanskrtu, bitno je da je to rađo = rađas i ne zbunjujete se.
[4] Mudrac Parashara smatra se djedom današnjeg đjotiša. Njegova je Parashara Hora Shastra.
It is during our darkest moments that we must focus to see the light (Aristotel).

Van mreže Bojan

  • ADMIN
  • Sfera Marsa
  • ***
  • Poruke: 677
  • Sviđanja: 799
  • Pol: Muškarac
  • Omnium rerum principia parva sunt
    • AstroRiznica
Odg: Uvod u učenje o Đotišu
« Odgovor #1 poslato: 06.04.2021, 21:06:31 »
Kreacija, prema Parashari
Kada govorimo o vlastitoj viziji ili pogledu na karmu, to činimo kroz gune, a kada govorimo o gunama, čitava se kreacija promatra počev od Narayane[5], cijelog tijela Božjeg, ako tijela ima. Mi to ne znamo, barem meni nije poznato. Tko zna tko to može reći... no ja ne znam Njega, ili oblik Boga, koji god da je. Tako, kada govorimo o vlastitoj viziji ili pogledu na karmu, vrlo sam iskren s vama danas, jer ja (otvoreno kažem da) ne znam. Onda kada budem znao, možda ću vam moći reći. Ne znam hoću li naći riječi da vam kažem.

Što god da Narayana jest, četvrti dio, četvrtina Narayane smatra se razvojnim (dijelom). Onim koji se razvija. Što se razvija, mijenja? Ono što je u stalnoj promjeni. Samo se četvrtina Toga mijenja. Ostale tri četvrtine Boga, u kojem god obliku da Bog postoji, nisu u fizičkom svijetu. Te tri četvrtine su čista amrta, čisti nektar. Amrta[6] je ono što umrijeti ne može, što ne može biti uništeno, što je neuništivo. Amrta – onaj koji ne umire, ono što umrijeti ne može. Nema ničeg što bi tamo smrću zvali, jer tamo početka nikada bilo nije. Dakle, to nadilazi ljudsko razumijevanje. Ljudsko razumijevanje mora imati početak i mora imati kraj. To je problem s našim mozgom. To znači da smo mentalno stvorenja na niskoj razini. To je tužno. Ono što nas uče jest da smo mentalno vrlo visoko razvijena bića.

OK, kada govorimo o Narayani, tri četvrtine od triju guna, tri četvrtine koje su čista amrta kojom se ne manifestira čiste su gune, sattva, rađas i tamas i u ovim trima gunama Gospod Sebe razlikuje. Svoje Sopstvo, kao tri dijela Njegovog vlastitog bića. To je poput atme. Uzmite da je to jedna duša. Recimo, ovaj cvijet je jedna duša. Sastoji se od unutrašnjeg dijela i dijela s laticama i zelenog dijela. Tako postoje tri dijela istoga cvijeta. To je Narayana. Ako je ovaj cvijet Narayana, onda je jedna njegova trećina sattva, koju ću nazvati Višnu, trećina je, recimo, Šiva i trećina je Brahma, rađas. Tako su ova tri jedan isti, nema razlikovanja. Na toj razini razlikovanja nema. Razlikovanje postoji radi nas i naših malih umova.

OK, i onda preostalu četvrtinu prelomimo na dva dijela. Preostala četvrtina se razvija i tu preostalu četvrtinu nazivamo Đagannath. Đagannath, Gospodar univerzuma, a što je univerzum? Univerzum je manifestacija čitave te evolucije, stoga je on Đagannath. Svijet je Đagannatha. Odete u Benares i pitate koje je Šivino najveće ime – reći će vam da je to Đagannath. Šiva je Šiva. Šiva prema Šivi Đagananathu. Stvarno je ime Šive Đagannath. Stvarno je ime Višnua Đagannath. Stvarno je ime Krišne Đagannath. Vidite, Đagannath, Gospodar univerzuma. On je osnovni pokretač razvoja, jer čitava fizička kreacija otuda dolazi i kada se vremenski ciklus promijeni, opet će biti uništen. Iznova će biti stvoren i opet će biti uništen. Dakle, dešavaju se dvije stvari: jedna je uništenje fizičkog svijeta i jedna je kreacija fizičkog svijeta. Tako, fizički svijet je kao da je ovdje vakuum, na primjer, i unutar tog vakuuma čitav se univerzum širi i onda poput časovnika ide unutra. Iznova dolazi dan i izlazi van; iznova dolazi noć i čitav univerzum biva uništen. Dakle, tomu pripadaju dva dijela. Jedan dio koji ima samo sattva gunu i rađas gunu, je li tako? U kojem nema fizičke kreacije. Dakle, u preostaloj četvrtini imamo dva dijela. Dva su dijela unutar četvrtine za koju sam rekao da je Đagannath. Jedan dio u kojem nema fizičke kreacije i jedan u kojem je čitava fizička kreacija. Tako, ovaj čitav univerzum koji čovjek zna, pa čak i taj dio koji je čovjeku nepoznat, čitava fizička kreacija samo je osmina Gospoda. To znači da bez obzira na to koliko razvijemo nauku, bez obzira na to koliko znanje čovjek posjedovao kao čovjek, dok god je njegova inteligencija ograničena inteligencijom čovjeka on ne može poznavati više od osmine Gospoda. Maksimum koji će znati bit će osmina.

Prakrti i Puruša[7] su dijelovi preostale osmine fizičke manifestacije svijeta. Fizički manifestiran univerzum kako se manifestira? Kažemo dva su aspekta. Jedan je aspekt nekreiranog i drugi je aspekt kreiranog. To znači da je aspekt nekreiranog dio i aspekt kreiranog dio. Sagledajmo prvo što je aspekt kreiranog prije nego zadremo u to kako je kreirano, važi? Kada kažem da postoji svijet, OK, vi kažete postoji svijet, postoji univerzum, ali sve dok ga ne podijelim na dijelove, kako da ga proučim? Ne mogu proučiti ništa dok ga ne podijelim na dijelove. Moram ga logički proučiti i kako to činim? Ovaj čitav manifestirani svijet, čitav manifestirani univerzum dijelim na tri dijela imenom Bhu, Bhuvah i Svarga. Bhu znači zemlja, odnosno zemaljska ravan. Sve što postoji na planeti Zemlji. Svako znanje koje vam o planeti Zemlji treba naziva se bhu. Zatim, postoji čitav solarni sistem kojega je Zemlja dio. I ova Zemlja je dio solarnoga sistema koji je dio Mliječnoga puta. Poznavanje toga sistema zove se Bhuva Loka ili bhuvah. Zatim, postoje galaksije koje su onkraj solarnoga sistema, daleko daleko dalje. To se zove Svarga Loka. Dakle, tri su dijela fizički manifestiranog univerzuma iz ljudske perspektive. Najvažnije mjesto je Bhu Loka, gdje mi obitavamo, Bhuva Loka, gdje ćemo nakon smrti, i Svarga Loka, gdje ćemo otići kada ostvarimo nešto više, ovisno o slobodi koju imamo. Jesam li jasan? Tako je fizički manifestiran univerzum u trima lokama, Bhu, Bhuvah, Svarga. Zato se osmina Đagannatha zove Vasudeva[4]. I Vasudeva, odnosno onaj koji je fizički razvijen, jest Bhu, Bhuvah i Svarga. Je li jasno? Zatim, postoje tri dijela koja nama nisu vidljiva, kojima ljudska bića nemaju pristup. To su druge loke. Kaže se da su to Maha Loka, Tapas Loka, Đana Loka i Satya Loka. To su četiri dijela u preostaloj trećini Đagannatha kojima ljudska bića nemaju pristup. To su ostale četiri loke. Nazivaju se duhovnim lokama ili četirima duhovnim ravnima postojanja. Vidite, viša bića dolaze iz viših loka. Zbog svoje karme sišla su u niže loke. Tako kažu za nekog da je došao iz Satya Loke, to znači da je došao iz dijela onkraj fizičke ravni kreiranog univerzuma. Jesam li sada jasan?

Ove su loke vrlo važne jer su one sedam svjetova koji se sve vrijeme razvijaju. Osmina Narayane se razvija, mijenja. Sedam loka ili sedam svjetova u ovoj su osmini koja se stalno mijenja. Postoji dan i postoji noć i stvari se mijenjaju sve vrijeme. Preostale tri osmine nemaju ni dana ni noći. Ničega. Nema promjene. Zato što nema potrebe za promjenom. Promjena se događa samo u ovoj četvrtini i u ovoj četvrtini četiri su duhovne loke i tri materijalne loke. Četiri duhovne loke posjeduju sattva gunu i rađas gunu. Nema tamasa. Nema tamasa u četirima duhovnim lokama. Koje su četiri duhovne loke? Maha, Đana, Tapa(s), Satyam.

Sada ćemo obraditi jednu mantru kako bismo upamtili ovih sedam loka. Ova je mantra data u Mahanarayana Upanišadi. Ona je dio Gayatri mantre, koja je dana sanyasinima na učenje i razumijevanje. Sanyasin je onaj koji teži transcendirati svih sedam loka. Vidite? Kada znamo da se razvoj događa u sedam loka, da biste dobili mokšu morate izaći iz sedam loka i tek onda ćete doseći stanje gdje više nema evolucije. Shvaćate li me? Čak i ako se podvrgnete velikom tapasu[9] i odete u Tapas Loku, svejedno ćete se vratiti. Govorite istinu, nikada niste lagali u životu, živite potpuno ispravan život, idete u Satya Loku i vratite se. Nema bijega. Da biste izašli odavde morate otići van ovih svjetova i onda ćete ući na neku od onih viših ravni gdje više nema evolucije, a tamo gdje nema evolucije znači da se ne vraćate nazad. Jesam li potpuno jasan? OK.

Mantra ide ovako, evo:

Aum bhuh,
Aum bhuvah,
Aum swahah,
Aum mahah,
Aum đanah,
Aum tapah,
Aum satyam
Tat savitur vareniyam
Bhargo devasya dhimahi
Dhiyo yonah praćodayat
Aum apo đyoti raso amrtam
Brahma bhur bhuvas suvar om


OK? Ovo je mantra za transcendiranje sedam loka. Vidite moć Gayatri mantre. Vidite Gayatri mantru koju rade najviši brahmani, koji žele transcendirati svih sedam loka, koji se ne žele vratiti u sedam loka. Išću snagu AUM-a. Zašto AUM-a? Smatra se da je AUM tarabiđa. Tarino sjeme. To je tarabiđa. Kada naučite mantra shastre, shvatit ćete značenje riječi tara. Previše je duboko (značenje) da bih ja sada nešto rekao o njemu. Naučite biđu[10] Tare. Riječ tara je kratica za taraka. Riječ taraka znači prijeći, transcendirati, otići onkraj. Tako, kada kažete Aum bhuh, koračate preko Bhuh Loke. Prelazite Bhuh Loku. AUM bhuvah, idete preko Bhuvah Loke. AUM svahah, nadilazite Svarga Loku. Tako. Svakim AUM zapravo ste u stanju preći jednu od ovih (loka). Bog vam pomaže da pređete uz AUM. AUM vam pomaže da pređete. Zašto vam AUM pomaže da pređete? Kako nam AUM pomaže da pređemo? AUM je sastavljen od tri akšare: „A“, „U“, „M“. Tri zvuka. Ova tri mala zvuka, A, U i M kada se sastave daju AUM. AUM: Ova tri zvuka znana su, odnosno, kako kažemo - čuta su od maharšija[11] kada su meditirali na Brahmu, Višnua i Mahešvara Šivu. Tri velika ršija koji su dobili ova tri zvuka su Gautama, koji je meditirao na Brahmu i dobio akšaru.

A, Atri, jeste li čuli za njega? Oni koji prakticiraju yogu i bave se ayurvedom trebali bi poznavati Atrija. Atri je meditirao na U. Dobio je U od Višnua. I Bharadhvađa, treći rši, dobio je M, od Mahešvare, tj. Šive. Dakle, AUM u sebi sadrži Brahmu, Višnua i Šivu. Aum nam pomaže da pređemo preko rađa gune Brahme, sattva gune Višnua i tamas gune Šive. Šivinom snagom izlazimo iz tamasa. Brahminim blagoslovom odustajemo od pohlepe i uzdižemo se iznad rađasa. Blagoslovom Višnua idemo čak dalje od sattve. Ova božanstva nisu ništa doli oblici jednoga istoga Boga, koji nam pomaže da transcendiramo tri gune. Prijevodi koje ćete naći u običnim đjotiš knjigama Šivu nazivaju tamas gunom. To je jadan prijevod. Šiva nije tamas guna. Šiva je onaj koji nam pomaže da transcendiramo neznanje. Tamas guna je neznanje. Šiva nije neznanje. Šiva je vrhovni guru, guru nad guruima. Pomaže nam da nadiđemo neznanje. Zato nam Šiva pomaže da transcendiramo tamas gunu. Smatra se da je on nila šakti[12]. Zbog nila šakti ili plavoga lotosa pomaže nam da pređemo preko tamas gune ili neznanja. Bez Šive prebivat ćete u neznanju sve vrijeme. Ne možete preći ni Bhu Loku, kako ćete onda do drugih loka? OK? Zaglavit ćete na ovoj planeti, kao neko drugo biće. Ako želite načiniti korak dalje od ove kreacije, treba vam Šivina pomoć. Bez Šive je to nemoguće. Bez Njega ne možete nikada preći tamas gunu.

Na isti način, bez Brahme ne možete preći preko rađas gune. Vaša pohlepa će vas uvijek savlađivati. Sve vrijeme vaša će pohlepa biti glavni razlog vaših problema. I u Kali Yugi čak je obožavanje Brahme zabranjeno. Ne možete direktno obožavati Brahmu. O razlozima ćete saznati kasnije. Zato obožavamo Ganeshu, namjesto toga. I neki kažu da bismo trebali obožavati Suryu. Surya i Ganesha zajedno daju Brahmu, OK? Shvaćate li vrijednost AUM-a? Shvaćate li da AUM nije jedna riječ? To je jedan zvuk, ali je sastavljen od tri djelića zvuka, A, U i M. I ovi djelići zvuka sadrže rađas, sattvu i tamas. I kako bismo ih transcendirali, postoje tri božanstva ili tri oblika Boga koji nam pomažu da transcendiramo. Uz AUM prelazimo preko ove tri gune. AUM nam pomaže da transcendiramo ove tri gune, da pređemo preko tri gune. Dokle god živite u gunama, vraćat ćete se na ovu planetu. Riječ guna znači svojstvo, to je sve. Sada smo naučili sedam loka i naučili smo o Narayani i četiri dijela Narayane.

Napomene:

[5] Sin prvoga Čovjeka, identificira se nekad s Brahmom, nekad s Višnuom ili Kršnom. Kaže se da je sastavio Himan o Puruši.
[6] A je negacija, mrta je smrt ili mrtvo, lako se pamti jer je u vezi s našim mrtav, mrijeti. Naići ćete i na amrita, i izostavljam jer je u pitanju vokalno r, koje postoji u našem jeziku, pa nije potrebno prenositi kao ri.
[7] Pojmovi kojima je porijeklo u filozofiji samkhye, prakrti je stvar po sebi, pretpostavka ukupne predmetnosti, nematerijalne prirode, krajnja osnova sve objektivnosti, dok je puruša krajnji subjekt spoznaje. Dobijaju i drugi smisao, kako će u ovom predavanju biti pojašnjeno.
[8] Vasu je, između ostaloga, simboličko ime broja osam, koje ima religijske konotacije, jer je to i ime za osam vedskih božanstava koja pripadaju posebnoj klasi bogova, koji opet stoje za neke prirodne fenomene itd. To je i ime Kršnina oca, a Kršna je, inače, bio osmi Višnuov avatara. Deva je božanstvo. Ponešto još i ovdje.
[9] Tapas - askeza, asketizam.
[10] Biđu, dakle sjeme, odnosno sjemenu mantru, sjemene mantre su slogovi koje će dalje u jednom dijelu predavanja i navoditi.
[11] Velikih vidjelaca (maha - velik, rši - vidjelac).
[12] Nila je duboka plava boja, šakti je snaga, moć, sila, aktivna božanska energija. Šakti se i personificira kao supružnica muškog božanstva, to će postati posebno jasno kasnije u tekstu, kada se budu spominjali ženski parnjaci triju božanstava. Šiva je inače poplavio zbog otrova koji je popio i spasio svijet, pa se zove i "plavovrati", Nīlakantha.
It is during our darkest moments that we must focus to see the light (Aristotel).

Van mreže Bojan

  • ADMIN
  • Sfera Marsa
  • ***
  • Poruke: 677
  • Sviđanja: 799
  • Pol: Muškarac
  • Omnium rerum principia parva sunt
    • AstroRiznica
Odg: Uvod u učenje o Đotišu
« Odgovor #2 poslato: 06.04.2021, 21:23:15 »
Bhu Loka, Atma
Kako fizička kreacija djeluje? Što je fizička kreacija? OK, došli smo do još jednoga dijela kreacije. Vidite, polako svodimo stvar, prvo smo govorili o Bogu i došli do razvojnog dijela, onoga što se mijenja, četvrtina se mijenja. Onda smo otkrili onaj dio koji je fizički dio onoga što se mijenja. Postoji ne-fizički dio, duhovni dio i postoji fizički dio. Od fizičkog dijela došli smo sada do Bhu Loke, ovoga svijeta. Otkrili smo tri svijeta. Što su tri svijeta? Jedan je ova zemaljska ravan, koja je u središtu naše pažnje, zatim postoji Bhuvah Loka. Sve planete su tamo i sve su zvijezde tamo i to nazivamo Mliječnim putem. Zatim dolazimo do Svarga Loke, koja je čitav univerzum, sve galaksije u univerzumu. Je li tako? I sada sužavamo fokus. Služimo se mikroskopom svaki put da usmjerimo fokus. Došli smo sve do zemaljske ravni. Sva kreacija na ovome svijetu može se podijeliti na dva dijela: jedan koji nazivamo materijalnom kreacijom i jedan koji nazivamo živim bićima. Dakle, imamo živi i neživi svijet. To je vrlo jednostavno razlikovanje. Učili ste o tome u školi, da postoji živi svijet i da postoji neživi svijet. I da u živom svijetu postoji biljno carstvo i da postoji životinjsko carstvo. To isto smo, zar ne, naučili i iz pouke Bhagavad Gite.

Bhagavad Gita poučava da na ovome svijetu postoje dvije kreacije. Jedna je đadaatma, đada, atma. Đada znači ono što je zaglavljeno, što se ne može samostalno kretati, ne može samostalno rađati. Đadaatma, zaglavljeno, ne može stvarati, ne može se nastavljati. Kamen ne može rađati. Jeste li ikada vidjeti bebu-kamen? Jedini način da se reproducira je da se razbije na više dijelova. To i nije reprodukcija, zato što nije dalo nov kamen, to je samo dio prvobitnog kamena.
Živa bića zovu se đivaatma. Điva plus atma. Riječ atma znači sebe, jednostavno sebe. O ostalim značenjima ćemo kasnije. Tako imamo đivatme i imamo đadatme. Možemo tako imati horoskope ili možemo imati položaje zvijezda, kartu neba prema trenutku početka, trenutku stvaranja, bilo đadatme ili đivatme. Zamislite da ste rođeni kao drvo, zamislite život drveta. Drvo je đivatma, živuće biće. Ima osjećaje, ima čula, baš kao i vi i svatko drugi. Reagira na muziku, to je potvrđeno. Zamislite da ste se rodili kao drvo ili kao biljka. Ne možete se nikamo kretati, zaglavljeni ste tu gdje jeste, u komadu zemlje koji vam je dodijeljen. I morate bogzna koliko godina živjeti, pogotovo kad vidimo ove sekvoje ovdje, vrlo karmičkih hiljadu godina života, i tu ste zaglavili. Promatrate svijet kako dolazi i odlazi, vidite ljude kako dolaze, bore se sa sobom. Koja karma... promatrate stoljeća i stoljeća karme.

Prije svega, dužina života je nešto vrlo karmički, nešto što se zasniva na vašoj karmi. Kada ste se rodili već je u vašim genima bilo zapisano kada ćete umrijeti. To je danas naučno potvrđena činjenica. Jučer, kada su astrolozi govorili da to ne možete izračunati, da ovisi o vježbama koje radite i hrani koji jedete – to je sve laž. Genetski kod već ima zapis datuma vaše smrti. Neka nam jedno bude jasno. To znači da ako mogu iscrtati mapu neba i imam način da izračunam, ja mogu izračunati trenutak smrti, ako uspijem dešifrirati genetski kod iz karte.

Tako, ovo razlikovanje đivatme i đadatme naziva se primarno razlikovanje. I razlika između đivatme i đadatme je da đadatma, neživi svijet, ne može rađati. To je vrlo vrlo važna razlika, koju ćemo upotrijebiti kasnije kada budemo proučavali atmakaraku[13], zato što za neživi svijet ne možemo imati putrakaraku[14]. Ne može postojati nikakav signifikator za djecu, pa one moraju imati sedam charakaraka, dok đivatme, koje rađaju, moraju imati osam charakaraka.

Kada proučavamo sve ove inkarnacije, gledamo na svijet kao na krug i način na koji gledamo je stabilan, jer je u prostoru sve relativno, ovisno o promatračevoj točki gledanja. Budući da je za nas planeta Zemlja najvažnije mjesto na svijetu, Zemlja ostaje stabilna u središtu i sve ostalo se kreće oko nje. To se zove geocentrična točka gledišta i to gledište se upotrebljava u đjotišu zato što imate Bhu Loku, odnosno Zemlju kao središte, oko nje je Bhuvah Loka i oko nje, mnogo dalje, Svarga Loga, s galaksijama i zvijezdama. I smatra se da na ovoj zemaljskoj ravni vladaju đivatme, ili živa bića. To je činjenica, tko je šef na Zemlji? Živa bića su šefovi Zemlje i među živim bićima čovjek je šef. Tko vlada planetom Zemljom? Živa bića vladaju, neživa ne. Đivatme. Za sve u astrologiji postoji nešto što se zove “simbologija”, o svemu odlučuju simboli. Tako je simbol za živo Mars, energija. Mars vlada ovom lokom zvanom planeta Zemlja. Zato se Mars zove Bhumiputra, dijete Zemlje. Onaj koji vlada Zemljom je Mars i zakoni ove planete Mars vladat će u Bhu Loki. Onaj koji ima najviše fizičke snage, taj će vladati; onaj koji ima najviše borbenosti, vladat će, to je zakon ove loke. I jedno od Marsove djece zove se Mrtyu (Smrt). To su sve simbolička djeca. Graha je nešto različito od planete. Graha je nešto mnogo simboličnije, to je simbol energije, jedne vrste energije. Na primjer, kada kažemo da je Mars simbol za policajce, to ne znači da je Mars postao policajac. Mars je na nebu, to je planeta na nebu. Energiju koju on predstavlja simbolizira policajac. Sve je to simbolično, to je veoma važno da shvatite. Sve je to odraz.

Tako, kada govorimo o đivatmi i đadatmi, prirodno, đivatma predstavlja sve živuće. A Bog, što je Bog? Prema jednom određenju, Bog je Paramatma, vrhovna duša. Ona atma koja je onkraj triju guna i koja je istovremeno u svim gunama. To znači – duša koja se može manifestirati trima gunama a opet ostaje u nemanifestiranom stanju, izvan njih. To znači da je onaj koji je svjestan guna slobodan od njih ali svejedno ostaje izvan guna. To se zove Paramatma. Jer Paramatma mora biti gunatita, onkraj guna. Ako neko nije izvan guna i gune sve vrijeme utječu na njega, kako možemo reći da je on Paramatma? Koja je razlika između Paramatme i đivatme? Razlika je u tome što đivatma uvijek ima tri gune, ali nije nikada izvan njih. Paramatma isto ima tri gune, ali je izvan njih. Gune ga ne kontroliraju, ne vladaju njime, ne određuju što Paramatma mora učiniti. On može otići izvan guna. Tek onda kažemo da je on Paramatma. Drukčije je điva.

Sada, sva bića, bilo ljudi, bilo biljke, bilo životinje, sva ona moraju se manifestirati preko graha. Riječ graha znači pomračiti. Izvedena je od grahana, pomračiti. Proces rođenja je ono što zovemo procesom pomračenja, rođenje nije ništa nego pomračenje, šokantno, ali istinito. Mora vas zgrabiti neka graha i fizički odvesti dolje na ovu planetu po kazni[15]. Zato što Bhu Lokom vlada Mars, policija. Stvarni signifikator ove Bhu Loke su zatvori, točno ono kako se zatvori upotrebljavaju. Mislite na zatvor, koja se to pravila primjenjuju na zatvor? Na točno isti način vi živite na ovoj planeti Zemlji. Ova planeta Zemlja je zatvor i iz njega nema bijega, kao Alkatraz, prosto bijega nema. Neka vam to bude jasno. Iznova i iznova ćete se vraćati u ovaj zatvor, morate se nastaviti vraćati, vi ste kriminalac. Zločin koji ćete počiniti vratit će vas u ovaj zatvor. Ovo je zatvor, Mars vlada ovom lokom. Tko je šef zatvora? Policijski službenik. Slično tomu, šef Bhu Loke bit će onaj koji ima najviše fizičke snage. Zašto je Amerika kralj svih naroda? Prihvaćali to ljudi ili ne, Amerika je šef svih naroda. Zašto šefuje unaokolo? Zato što ima najviše fizičke snage. Hoćete li tražiti od Amerike da odbaci svoje borbene avione i oružje, tko će to uopće slušati? Zašto Indija dominira cijelim potkontinentom? Zbog oružja i vojske. Jednostavno pravilo, onaj koji ima oružje, bit će velik. Aleksandar je bio Velliki jer je proveo 32 godine svojega života ubijajući i vodeći ratove. Nije proveo 32 godine u meditaciji. Tako je sa svim velikanima, velikim imenima povijesti. O čemu čitate u udžbenicima istorije? Odaberite neku knjigu o povijesti i pročitajte sva velika imena u njoj. Sve su to bili ubojice. Istorija ne pamti ljude koji su puno meditirali. Zašto? Zato što oni nisu zakon u ovoj loki. U ovoj su loki pravila drukčija. No, mi smo đjotišji; od nas se očekuje da idemo dalje od toga. Pokušajte otići visočije i sagledati sve iz ptičje perspektive.

OK, imamo đivatme i Paramatmu. Jeste li u stanju sagledati razliku? Koji je to onaj jedan najvažniji faktor koji razlikuje Paramatmu od đivatme? Paramatma je onkraj guna, gunatita. To je jedini i najvažniji faktor. Grahe i proces rađanja. Pokušajmo razumjeti proces rađanja. Kako dolazi do rođenja. Grahana je pomračenje. Kako dolazi do pomrčine? Spoje se Sunce i Mjesec. Jeste li vidjeli pomrčinu? Sunce i Mjesec se spoje i Rahu dobije kontrolu nad njima. I to je trenutak grahane ili eklipse. Točno je to trenutak začeća. Začeće je proces potpuno tomu nalik. Atma dobije manas (um) i ova atma i manas se spoje lijepkom, kao stvari koje se zaglave, tako atma i manas zaglave skupa. Taj je lijepak Rahu. Toliko ste zaglavljeni da se ne možete odglaviti. Atmi se kaže “ti ćeš sada biti pas”. Atma kaže “OK, ja sam pas”. I ta atma i taj manas zaglave u utrobi svoje matere. Prije toga atma nije imala manas, tako da nije znala tko je. Nije imala ahamkaru[16] niste znali tko ste, jer niste imali vlastiti identitet. Što je ahamkara? Ahamkara znači identitet. Na jednostavnom engleskom to znači identitet, to je prvi, jednostavan prijevod. On kaže OK, i onda ode u majčinu utrobu i ono tijelo koje će dobiti zove se yoni. Yoni znači ženski spolni organ, jer će on doći iz ženskog spolnog organa[17]. Njegova fizička evolucija put ove planete bit će iz ženskog spolnog organa. Dakle, ženski spolni organ su vrata dolaska na ovu planetu. Simbol ženskog spolnog organa je trokut i taj trokut koji je okrenut nadolje vaša su vrata za dolazak na ovu planetu. A kada okrenete trokut, značenje je suprotno. Vidite trokut, ravan gore, vršak prema dolje, to je dolazak, silazak dolje na ovu planetu, vrata za dolazak na nju. Kada okrenete prema gore, postaje simbol muškog, puruše. Trokut prema gore vrata su odlaska s ove planete. Trokut prema dolje zove se Kali, prva Majka, prakrti. Sada, promatrajte evoluciju. U evoluciji, rekao sam da duhovno biće ima samo dvije gune, sattva gunu i rađas gunu. Sattva guna je shri shakti[18], Shri ili Lakshmi. Rađas guna je bhu shakti ili Sarasvati. Biđa[19] je hrim. Tri su primarna sloga: shrim, hrim i krim koja treba razumjeti. Sattva guna je shrim, rađas guna je hrim i transcendencija tamas gune je krim. Upamtite ova tri zvuka: shrim, hrim, krim. Shrim je sattva, hrim je rađas i krim je tamas, tri shakti.

Što je OM? A, U, M. A je rađas, U je Višnu, koji je sattva, M je Šiva, koji transcendira tamas. Istim redoslijedom postavite tri shakti. Prva će biti hrim, Bhudevi, koja je Brahmina supružnica, Sarasvati[20] je supružnica Brahme. Zatim shrim, pa krim. Hare, Rama, Krishna. Bili smo duhovna bića, svako je od nas bio duhovno biće. Imali smo samo dvije gune. U najgorem slučaju, kada smo bili duhovna bića, imali smo samo dvije gune. Bili smo ili shrim ili hrim, jedno od toga. Ali, da bismo došli na ovaj svijet, trebala nam je i tamas guna. Bez tamas gune nema fizičke manifestacije. Za fizičku manifestaciju potreban je tamas.

I tko je majka koja čini da se rodite na planeti Zemlji? To je Kali. Zato je ona zemaljska božica, zato je ona prva boginja Zemlje. Shrim i hrim već imate, na kojoj god ravni da ste u duhovnom obliku. Kada dođete na prvu planetu morate imati sve tri gune. Tako, nakon rođenja imate shrim, hrim i krim. Što je višak koji ste dobili? Dobili ste krim. Zahvaljujući krimu mogli ste se roditi na ovoj planeti. I vaša cjelokupna zaštita na ovoj planeti dodijeljena je krimu. Bez krima nema zaštite, u tom trenutku ćete umrijeti. Shvaćate li važnost krima, odnosno Kali? Shvaćate li njezinu važnost, što ona čini u svakom trenutku? U svakom vas trenutku štiti. To je onaj oblik majke koja vas neprekidno štiti, jer Šiva je snaga, pa je njegova suprižnica snaga koja štiti.

To su tri gune. I Šiva, koji je Mahakala, tj. vrijeme, i Kali, majka zaštitnica, pomažu nam da transcendiramo i razumijemo tamas, što moramo učiniti. Tako su najgora iskustva koja imamo u ovome životu ona iskustva koja su u vezi s tamas gunom. Dobra iskustva koja ćete imati bit će u vezi sa sattva gunom, ali to nije nešto vrijedno učenja, to ste naučili. No, još uvijek morate naučiti nešto veoma važno. A to je – kada imate ta dobra iskustva, ne smijete postati sretni, morate ih transcendirati. Morate transcendirati gunu. Kada dobijete nagradu, to ne smije imati nikakav učinak na vas, i to će značiti da ste transcendirali sattva gunu. Kada dobijete puno novaca, ne smijete biti oduševljeni i priređivati zabavu. Ako to učinite, u rađasu ste. Nema nikakve veze dobijate li novac ili ga dajete – transcendirali ste rađas. Slično tomu, moć, položaj, autoritet, dominacija nad drugima, status, sve igre moći koje se igraju na ovome svijetu, kada to transcendirate, prešli ste tamas. Naš život, istinsko duhovno učenje je transcendiranje sattve, rađasa i tamasa. Postanite gunatita.

Napomene:

[13] Karaka - signifikator, dakle signifikator duše (atma).
[14] Putra je sin, dijete, potomak, dakle, signifikator potomstva.
[15] To je baš fino rečeno, jer je jedno od značenja grahe, tj. korijena GRABH/GRAH upravo zgrabiti, zagrabiti, ščepati.
[16] Svoje Ja, individualnost, samosvijest; često se prevodi kao ego, ali to nisu istoznačni pojmovi.
[17] Yoni, značenja: vagina, maternica; može značiti i izvor, porijeklo...
[18] Pogledaj bilješku o šakti u prethodnom postu.
[19] Sjeme, tj. sjemena mantra.
[20] Ta se ženska božanstva nazivaju, "pojašnjavaju" različitim imenima, tako da se ne zbunjujete, govori o jednoj istoj supružnici Brahme.
It is during our darkest moments that we must focus to see the light (Aristotel).

Van mreže Bojan

  • ADMIN
  • Sfera Marsa
  • ***
  • Poruke: 677
  • Sviđanja: 799
  • Pol: Muškarac
  • Omnium rerum principia parva sunt
    • AstroRiznica
Odg: Uvod u učenje o Đotišu
« Odgovor #3 poslato: 06.04.2021, 21:32:48 »
Gune i Grahe/Rašiji
Grahe po svojoj naravi posjeduju sattvu, rađas i tamas gunu. Graha s maksimalnom količinom sattve je Jupiter, Brhaspati[21]. Obradili smo avasthu (stanje) i sada možemo govoriti o grahama. Graha s maksimumom sattve je Jupiter, slijede ga Sunce i Mjesec. Dakle, Jupiter, Sunce i Mjesec su sattva guna. Planete rađa gune su Merkur i Venera, a tamas gune Mars i Saturn. Na temelju tih planeta, za znakove kojima vladaju reći će se da su sattva i rađas. To znači da kada govorimo o ljudskom biću ili o životinjama, govorimo o đivatmi. Priroda znakova može se primijeniti na đivatmu. Jeste li upoznati sa svim znakovima i planetama? Kojim znakovima vladaju Sunce, Mjesec i Jupiter? Simha (Lav), Kataka (Rak), Dhanus (Strijelac) i Mina (Ribe).

Ova četiri rašija su sattvični rašiji. Dakle, ljudi rođeni u ovim rašijima u sebi imaju sattvu. Lagna u ovim znacima (o tome govorim) jer u konačnici guna vlada natusovom inteligencijom. Lagna u ovim znacima pokazuje da je urođena narav u ovim gunama.

A nakon toga, koji su rađastični znakovi? Mithuna (Blizanci), Kanya (Djevica), Vršabha (Bik) i Thula (Vaga) su znakovi rađas gune. Što rađas znači? Pun akcije, ne inercije. Inercija je suprotno od toga. Pun energije, umire za tim da nešto, bilo što napravi, vremena nikada dovoljno. Iznenađujuće je da gradovima, velikim gradovima vladaju Blizanci. Zato je jedan od problema kada živite u velikom gradu, sviđalo se to vama ili ne, da će biti puno rađas gune. Tako, ako vas tko pita: ”Želim živjeti u New Yorku, misliš li da će mi to odgovarati?”, (trebate pogledati) jesu li mu u karti Markur ili Venera jaki. Ako nisu, nemojte osobu savjetovati da živi u New Yorku. To će za nju biti pakao.

Znakovi tamas gune? Jarac i Vodolija, znakovi kojima vladaju Saturn, i Ovan i Škorpija, znakovi kojima vlada Mars. Od ovih znakova, znakovi kojima vlada Saturn su potpuna tamas guna. Mars još uvijek ima energije, obnavlja se. Prvenstveno su ljudi rođeni u ovim znakovima - tamas guna.

Postoji još jedan redoslijed stvari zasnovan na kreaciji. Promjenjivi znaci su oni koji se brzo kreću, jer je u njima puno energije. Višak energije. To znači rađas, pa su promjenjivi znaci rađas guna. Mesha (Ovan), Kataka (Rak), Thula (Vaga) i Makara (Jarac).

Ime je veoma važno. Koristite sanskrtske nazive, njihovo često korišćenje je poput molitve. U Prashna Margi učimo se moliti znakovima služeći se (njihovim) imenima. Samom upotrebom imena Mesha, Simha, Mina otkrit ćete da vam se ti znakovi polako razjašnjavaju. To je energija. Koristite njihova imena.

Koji su fiksni znaci? Oni koji se ne mogu kretati. Tko se ne može kretati? Onaj koji nema energije. Onaj koji je u tamas guni, u tami, taj ne zna kamo da ide, potpuni mrak. Dakle koji su fiksni znaci? Simha (Lav), Vrščika (Škorpija), Vršabha (Bik) i Kumbha (Vodolija), oni imaju tamas gunu.

Preostala četiri znaka imaju sattva gunu. Mithuna (Blizanci), Kanya (Djevica), Dhanu (Strijelac), Mina (Ribe), tko su vladari ovih znakova? Merkur i Jupiter. Koje su aktivnosti ovih planeta? Čitanje, studiranje, znanje, knjige. Sada znate što je to sattva guna. Sattva guna tiče se učenja i znanja. Razlog je taj.

Postoje tako dva sistema. Jedan, koji se tiče urođene prirode ljudi i drugi, koji se tiče cilja. Jedna grupa je urođena narav ljudi i druga stoji za ciljeve koje trebaju postići. Pogledajmo Minu (Ribe). On je sattva guna, jer je Jupiter vladar znaka, pa je urođena priroda satvična, koji je cilj kojem se teži? Sattva. Jupiter je sattva i sattva. Sattva koja postiže sattvu. Vidite li Strijelca? Satvična osoba koja treba postići sattvu. Pogledajte Lava. Satvična osoba koja treba postići tamas. Što je tamas? Kazniti onoga koji čini loše. Staviti čovjeka u zatvor. On je kralj. Kralj nema nikakve vrijednosti ako ne može kazniti. Prva je dužnost kralja da kazni, da rukuje oružjem, to je vrlo tamastičan čin. Što se događa kada satvična planeta treba učiniti nešto tamastično? To je vrlo teško za natusa. Nije u njegovoj prirodi, ali svejedno to mora učiniti. Zato on u bijesu gori. Spaljuje sve. To spaljivanje je tamas guna. Ako pokušate dohvatiti Sunce, ruke ćete izgorjeti.

Mjesec je sattva guna. Ali što se dešava? Mora postići funkciju rađasa. Što će se dogoditi kada satvična osoba treba da postigne rađastičnu funkciju? Puno će se grijeha nakupiti. Jer karma se zasniva na tome što radite, ne na tome što jeste. Samo zato što ste sattva guna iznutra ne znači da je vaša karma dobra. Karmu određuje ono što radite i ne ono što jeste.

RASPRAVA S UČENICIMA
Rak na Lagni je u osnovi i urođena sattva guna. Kada osoba sattva gune ima želje rađas gune nakupit će grijehove. Kako to otkriti? Uzmite dvije gune i saberite ih. Ono što ostane je ono što će se dogoditi. Vrlo jednostavna formula. Jupiter ima sattva gunu s funkcijom tamas gune. Sattva i tamas, što ostaje? Rađas. Ono što se nakuplja je rađas. Čemu vodi rađas? Ahamkari. Egu. Stravičnom egu. Sve veći i veći ego kada on radi svoj posao. Svodimo funkcije. Obradimo Mjesec. Mjesec je sattva koja obavlja funkciju rađasa, što preostaje? Tamas. Nemate energije ali svejedno želite pretrčati zemlju. Slomit ćete noge. To se dešava Mjesecu. Ambicija može biti jako loša. Želja se mora obuzdati. Ako vaša želja nije praktična, jako ćete patiti. Što se događa? Sattva je razina vaše energije i rađas guna znači da želite obaviti neke velike zadatke. Nemate energije za to, nemate odgovarajuću gunu. Osuđeni ste na neuspjeh. Mjesecu se mora reći da se drži ograničenja. I kada proučavate priče o Mjesecu, kako je Mjesec oteo Taru i kako je Mjesec učinio ovo i ono, uočavate li rađas gunu? Kako Mjesec tako gadno padne? Hajde da kažemo nešto o, na primjer, Mithuna lagni (Blizancima na lagni).

Freedom: Merkur je rađastična planeta koja vrši satvičnu aktivnost i nekako ishod bude tamastičan.

Sanđay: Točno, to znači da imate previše energije, mislite da možete sve, što je urođena priroda? To je rađas guna. Mislite da možete sve: “Ah, ovo je lako, nema problema, nitko ne zna sve”. Rađas – urođena priroda. Što je izvana? Vaša aktivnost, ono što jasno želite, to je da morate samo djelovati u sattva guni. Sebe sputavate, obuzdavate, borite se da zauzdate samoga sebe. Rezultat je da samog sebe sjednete na mjesto. Ništa od postignuća. Nemate uspjeha. Vidite poantu? To je jedan od najvećih kamena spoticanja za Blizance. Ne postižu uspjeh. To je problem s njihovim postignućem. Zato što su sattva čija se aktivnost svodi na pokušaj rađasa da čini djelo sattve. S Djevicom je ista priča. A što je s Ovnom?

Freedom: Ovan je po naravi tamastičan, s rađastičnim ciljem koji postaje satvičan.

Sanđay: Izvanredno. Oni su urođeno lijeni, nek se samo ukaže prilika, oni će htjeti spavati sve vrijeme. Rađastični su, to znači da uvijek žele toliko toga učiniti, ali zato što su lijeni, ne mogu toliko toga učiniti i onda će učiniti samo ono što uspiju i tako postaju uspješni. Shvaćate poantu? Mesha Lagna (Ovan na lagni), tako je to s njima. Vidite li koliko je to lijepo? Možete razumjeti da sattva vodi uspjehu? Tko će obraditi Vrščiku (Škorpiju)?

Zoran: Oni su urođeno tamas guna, usmjereni su isto tako na tamas gunu, što znači da će biti dvostruki tamas.

Sanđay: To znači da su te osobe dvostruko uspješne u tamastičnim aktivnostima. Škorpija je onaj rijetki znak koji je majstor tamastične aktivnosti. On je to po prirodi i njegov je cilj jednak tomu, pa to i postiže. Zato je Mjesec debilitiran u Škopiji. O tome ćemo kasnije. Sarbani, hoćeš li pokušati obraditi Bika?

Sarbani: Venera je rađastična planeta i Bik je tamastičan znak, cilj je tamastičan, pa je rezulat sattva.

Sanđay: Uočavate li ljepotu? Imate toliko energije, ali ne želite nimalo da je trošite, samo malo. Tipični Bik može imati 10 hiljada dolara u džepu, ali će reći “nemam nimalo novaca, nemam nikakvih primanja”, vječito pričaju o ograničenjima. Moraju imati puno novaca, treba im puno energije. Ali kada treba trošiti novac za aktivnost, bit će veoma ograničeni. To znači da kada troše novac, jako su oprezni u trošenju energije i u naporima. Vrlo su pažljivi, samo ograničeni ciljevi, zato su jako uspješni. Puno resursa i vrlo ograničeni ciljevi.

OK, možete razumjeti na ovaj način što je osoba po prirodi i što je njezin cilj. Kada postoji poklapanje toga, to je divno, a kada ga nema, bolno je. Sada možete razumjeti i što je zapravo dasa. Vaš će se cjelokupan pogled na dasu sada promijeniti, što je dasa? To je guna koja mi dolazi na um i zato je prva dasa koju ćete učiti Vimshottari dasa, guna koja mi dolazi na um. Što moj um hoće? Ako moj um želi tamastičnu funkciju, to znači da će um voditi u patnju. Ali, ako je moj cilj tamastičan i moja urođena priroda isto tako, to je onda možda dobro za mene. Na primjer, Marsova dasa za osobu s Marsom na lagni bit će veoma dobra. Zašto je Marsova dasa dobra za osobu s Marsom na lagni? Zato što je njegova urođena priroda tamastična. Tamastična dasa je dobra za njega. Tako je to, morate razumjeti. Prvo morate razumjeti dase u odnosu na gune.

Napomene:

[21] Bog mudrosti i rječitosti.
It is during our darkest moments that we must focus to see the light (Aristotel).

Van mreže Bojan

  • ADMIN
  • Sfera Marsa
  • ***
  • Poruke: 677
  • Sviđanja: 799
  • Pol: Muškarac
  • Omnium rerum principia parva sunt
    • AstroRiznica
Odg: Uvod u učenje o Đotišu
« Odgovor #4 poslato: 06.04.2021, 21:39:49 »
Četiri tipa gune, Uttama
Sanđay: Miješanje guna stvara četiri tipa ljudi. Govorimo o miješanju guna, jer nitko od nas nije u savršenoj guni sve vrijeme. Naš um može biti u u jednoj guni, tijelo u drugoj, cilj u trećoj. Zbog ovoga miješanja guna postoje četiri tipa ljudi. Jednostavnim riječima, sva ljudska bića pokazuju četiri tipa (ponašanja) ili četiri prirode – svakoga dana se mijenjamo. Ima dana kada ste vrlo sretni, ima ih kada ste vrlo tužni, nekada ste puni energije, a nekada je energija na niskoj razini. To su četiri kaste. Morate razumjeti da varna, odnosno kasta[22] nije ništa nego dominantna guna.
Dominantna će guna odlučiti o vašoj varni. A što je dominantna guna? To je priroda koja je s vama dugo vremena. Dominantne gune uzrokuju četiri vrste naravi. Jedna je uttama[23]. Što Parashara kaže o uttami?

Ima kvalitet opraštanja. “Može biti pun oprosta. Ako ne možete oprostiti, nije vam urođena sattva guna. Dvjema lagnama urođena je priroda i sposobnost da oproste čak i najvećim neprijateljima. To je priroda Jupitera. Kao Rama, tko drugi... Rama stoji na bojnom polju sa strijelom uperenom u Ravanu, koji moli za oprost. “Nisam u ratu s tobom. Uzeo si mi ženu, zato sam došao da spasim svoju ženu.”[24]To je uttama, najbolja guna. Zato je jedna od najljepših mantra Shi Rame, kojom dostižete potpuno blaženstvo egzaltiranog Jupitera u njegovoj prvoj kući: Om Namo Bhagavate[25] Uttamoshlokaya. Uttamoshlokaya čini da uttama guna dođe do vas. Uvećat će se sattva guna u vama. Shloka[26] je ono što čini da um bude vedar. Ove su shloke daju u određenom ritmu. Napisane su u chandama ili ritmovima. I ova, Uttamoshlokaya je najbolji ritam za moj um. Moj cijeli sustav ode u sattva gunu. Kao kada, na primjer, častite Šivu mantrom:

Om Namo Bhagavate Mahapurushaya, onda postajete mahapuruša. Šiva će vas učiniti mahapurušom[27].

Dakle, uttama guna je oprost, kontrola nad osjetilima. Ovo je jako teško. Samo veliki maharšiji imaju veliku kontrolu nad osjetilima, oni će se podvrgnuti askezi, tapasu, imat će čistoću, Jupitra. Smirenje, poniznost, vidite koje su tu kvalitete izražene? Divne, najbolje kvalitete. To je sattva guna. Uvijek smiren, čak i kada je najgore, poniznost. Čak i kada posjeduje najveće znanje, vrlo je ponizan. Takva je osoba sattva guna, ako nije ponizan, pun je ponosa i to je osoba u rađa guni. Kada vidite gunu morate odlučiti, dominantna sattva guna dat će uttama gunu. Uttama guna znači dominaciju sattva gune i takva je osoba brahman. Ove stvari čine da osoba bude brahman, ako ne, onda brahman nije. Samo rođenje u brahmanskoj obitelji ne čini vas brahmanom.

To su gune za koje Parashara kaže da moraju biti u vama.

Madhyama, Adhana, Udasina

Sljedeća je madhyama, madhyama znači sredina. Madhyama stoji za kshatriye. Koje su kvalitete kshatriye? Herojstvo. Pogledajte koje se riječi koriste: vrlo hrabar, sjajan, pun svjetlosti, sija, bistar, neće se povući iz rata. To su, vidite, oznake za kshatriyu. Puno ljudi je pročitalo ovo poglavlje i mnogi su učitelji poučavali ovo poglavlje, ali nitko vam nikada nije rekao da se četiri tipa guna odnose na četiri kaste, varne. Molim vas, to posebno zabilježite. Kada netko kaže da je brahman, možete mu citirati ovu shloku i reći mu da ćete onoga dana kada pokaže te kvalitete moći prihvatiti da je brahman. Drukčije ne.

Ako vam netko kaže da je kshatriya, recite mu da su ovo kvalitete koje treba pokazati: treba biti pun hrabrosti, treba zračiti, biti bistar, ne povlačiti se iz rata i treba štititi sve ljude. Ako ne štitite sve ljude, kako možete reći da ste kshatriya? Nemate pravo sebe nazvati kshatriyom. I onda, ako niste brahman i niste kshatriya, što ste?

Postoji još jedna stvar, zvana adhana, to označava one koji su niže. Nisu ni brahmani ni kshatriye. Oni su adhana. To su šudre. Šudra će biti pohlepan, lagati, biti budalast, letargičan, lijen i uvijek spreman da uslužuje druge. Kada uslužuje druge ima mogućnost da nešto dobije od njih. Nije to kao da služi gospodara, nego gleda što može izvući iz osobe. Koja je tu korist za mene? To su šudre.

I postoji četvrta klasa i zovu se udasina[28]. Udasina je tužan, pun patnje, uvijek tužan. Njihova je sudbina da žive jadnim životom i budu tužni. Uočavate li osobine ovih ljudi? To su vaishye. Poljoprivrednici, što znači da su uvijek u poljoprivredi, je li prinos bolji ili ne? Što da učinim da bude bolji? Cijeli im se život vrti oko prinosa. Bit ćete tužni. Hirovi prirode vam neće pomoći da budete sretni, pa nemojte juriti prinos, trebate ukloniti svoju vezanost za prinos, ako bude, bit će. Ako ne, neće. Pa što onda. Imate ćete hrane za jelo, Bog vam je dao izobilje. To bi trebao biti vaš stav. Ljudima udasina sve se vrti oko poljoprivrede i uvećanja poljoprivredne produkcije. Pumpanje paradajza injekcijama kako bi bili veći. Paradajz i krumpir će imati isti okus. To je udasina. Čitavo društvo je tužno zbog ove hrane. Sve na što misle je kako da uvećaju novac. Samo će širiti tugu i bijedu u društvu. Udasina. Biznismeni. Vidite li što Parashara govori? Ovo su ljudi koji su uglavnom usmjereni na poljoprivredu, više biznisa, vješti u držanju životinja, više životnja! Kokoši, dajte im dvostruku injekciju i dobit ćete 5 jaja. Vidite li to? I ovo su ljudi koji će govoriti istinu i laž ovisno o isplativosti. Ako je isplativo da kažu isitnu, reći će je, ako ne, neće. Nemaju problem s tim. Sve je pitanje isplativosti i potrebe.

Vidite? To su četiri kvalitete. Imate sattvu, rađas i tamas koji se miješaju i daju brahmana, kshatriyu, vaishyu i shudru.

Student: Dakle, gune se miješaju, ali dominantna guna u uttami je sattva a u madhyami je rađas i u adhani je najviše tamasa.

Sanđay: Ne, ne ide tako. Upamtite, trebamo podići glavu uvis i gledati, uttama. Je li tako? Zatim, madhyama. Zatim udasina. Naša je glava već dolje. Nema toga što se naziva savršenom ravnotežom. Nitko nije savršeni rađas. Nitko. Rađas nikada ne može biti savršen. Rađas može biti gornji rađas i donji rađas. Gornji rađas je madhyama, kshatriya. Donji je rađas i, vaishya. I kshatriye i vaishye su rađas. Kshatriya želi moć i vaishya želi novac. I kshatriya i vaishya će biti u madhyami i udasina guni. Shudre su u tamasu. A brahmani su gore. Nemojte ni na sekundu pomisliti da ove kaste imaju veze s rođenjem. Rođenje nema nikakvo značenje. Glava naše parampare[29], Shri Achyuta Dasa bio je rođen kao shudra i njegova karma ga je učinila brahmanom. To je stvar karme. Morate odlučiti što želite raditi. Vaše će djelovanje odlučiti.

Napomene:

[22] Varna ima ovdje isto značenje kao kasta, to je riječ starija u upotrebi u istom značenju kao kasta, značenja su: oblik, vanjština, boja, klasa, vrsta, tip, time i boja (kože) koja upućuje na rasu ili pleme ili kastu, kao što je ovdje.
[23] Uttama: najgornji, najviši, najuzvišeniji, izvrstan.
[24] Priča o Rami u Ramayani, link na info.
[25] Sve mantre počinju s Om. Namo je od namah, to je jednostavno pozdrav, smisao je dubokog naklona i predavanja, bhagavata je sveti, božanski.
[26] Shloka: slava, hvala, himan, molitva, tako i izreka, maksima, ujedno vrsta epskog metra - ( najjednostavnije) dvostih.
[27] Velikim čovjekom, velikim bićem, velikom dušom.
[28] Doslovna značenja: indiferentan, neaktivan, inertan, apatičan.
[29] Linije učitelja.
It is during our darkest moments that we must focus to see the light (Aristotel).

Van mreže Bojan

  • ADMIN
  • Sfera Marsa
  • ***
  • Poruke: 677
  • Sviđanja: 799
  • Pol: Muškarac
  • Omnium rerum principia parva sunt
    • AstroRiznica
Odg: Uvod u učenje o Đotišu
« Odgovor #5 poslato: 06.04.2021, 21:45:54 »
Dinamične gune
Lagna nam govori što vam je urođeno, u prirodi. Ono što svi možete promijeniti, ništa vas ne sprečava u tome. U tome je ljepota sveg ovog znanja, zašto inače učimo đjotiš? Ako se ne možemo mijenjati, ne možemo biti bolji. Ne možemo znati što da činimo kako bismo postali bolji ili živjeli život pun znanja. Zašto učimo đjotiš? Svrha je đjotiša da poboljšamo svoje gune. Ako ne možete, nemojte učiti đjotiš.

Studenti: Zar suština đjotiša nije da se OK živi?

Sanđay: U đjotišu se ne radi o tome da živite OK. Đjotiš se tiče unapređenja vaših guna. Onoga što bi trebalo da ste u ovom trenutku spram toga što možete biti. Maksimiranje vaših mogućnosti ili potencijala. U svakom vremenskom trenutku tri su različita stadija guna. Jedan je vaša urođena guna, s kojom ste rođeni, to je Lagna, vaša inteligencija posjeduje tu gunu. Zatim, tu je daša. Daša priziva određenu gunu da se pojavi. Znate one ljude koji kažu: “Znaš, tijekom Rahu daše jeo sam meso i onda je došla Jupitrova daša i postah vegetarijanac, a onda je došao Saturn i počeo sam jesti meso.”

Znam neke velike astrologe koji vam kažu: "Dolazi ti Saturnova daša, ne postižeš nikakve rezultate zato što ne konzumiraš alkohol, odmah počni da piješ.” Možete li vjerovati da postoje takvi likovi? Problem je u tome što oni ne razumiju značenje riječi guna, uopće. Ušli su u rašije i navamshe i drekkane i planete i yoge, bez ikakvog znanja o tome što traže. Osnove su im totalna nula. Ne znaju što su gune. Ne znaju značenje brahmana. Kshatriya bi trebao imati herojske osobine. Trebao bi pokazivati određene kvalitete zvane madhyama guna. Savršeni vaishya mora imati udasina gunu. Bit će tužan zarad te gune. To je druga stvar, ali on mora imati tu gunu. Samo on može juriti novac. I samo ljudi koji jure novac moraju postati tužni. Ako ne postanu tužni, znači da ne jure novac. To bi trebala biti udasina. Udasina je žalost, tuga. Adhana je ono što je mrsko. I ljudi s adhana gunom prosto će raditi odvratne stvari. Ako ne rade takve stvari, počet će razmišljati o Bogu, što znači da su se gune promijenile. Više nisu u adhana guni. Dakle, svi mi pokazujemo različite gune, ne samo tijekom šireg vremenskog perioda, nego imamo i posebnu gunu koja nam je urođena, ali se gune i mijenjaju prema dašama. Primarna daša pokazuje gunu tog trenutka. Kako ona djeluje na osobu. Antara pokazuje dominantnu gunu u manasu (umu). Pratyantara daša pokazuje gunu u mojoj inteligenciji. Ako su tri među njima dobre, ako je to sve vrijeme sattva, kako se može išta loše dogoditi? I što može osoba učiniti da osigura sattvu sve vrijeme? Možete raditi mantre. To moju glavu uvijek drži gore. Rekao sam vam najbolju mantru. Ako vam se glava drži gore dok je radite, vaša će guna biti dobra sve vrijeme. Sagledajte karakteristike guna, razumite što one jesu i čega se trebate suzdržavati. Onda kada isplanirate vlastiti život i odlučite što ćete da radite i što nećete, kako vas može žalost dotaći?

Studenti: ... sve što radite, vaša je slobodna volja...

Sanđay: Slobodna volja je u 3, 6, 10. i 11. kući. Deseta kuća je jedna od njih. Karma je u vašim rukama. Da karma nije u vašim rukama Kršna ne bi potrošio toliko mnogo shloka govoreći cijelu Bhagavad Gitu Arđuni usred bojnoga polja, kada svi drže luk i strijelu nategnute. Svima su luk i strijela i koplja spremni i Kršna govori Arđuni: “Arđuna, molim te, saslušaj me, evo Bhagavad Gite.” Zašto bi Kršna to činio? Mogao je reći da je dosta toga besmisla, sjesti u svoja kola, pokupiti chakru Sudarshana Chakru, baciti je i gotovo sa Sudarshanom, niko nije mogao zaustaviti Sudarshanu. No, on je to mogao učiniti. Zašto je morao reći Arđuni da se bori ili ne bori? Mora se boriti, zato što on nije njegov djed, mora se boriti jer on nikada ne bi postao djed, čemu to? Zašto je Kršna rekao Arđuni da se mora boriti? Mislite! Zašto? Zašto to Kršna nije mogao učiniti? Jel bio slab?

U tome je suština karme. Kshatriya, a nemaš hrabrosti. Koje su gune jednog kshatriye? Još jednom ću ponoviti. Hrabar, sjajan, bistar, neće se povući iz borbe. Da ili ne? Da je spakovao svoje stvari i pobjegao s bojnoga polja, bi li to bio kshatriya ili neki s adhana gunom? Adhana – bježi iz bitke, uz sve moguće izgovore. OK? Razumite gune. Kršna je razumio gune. Jasno je razumio, to je tvoja dharma kao kshatriye, moraš to doseći, moraš dokazati, ovo je test, nemoj pasti na testu. Kao brahman sam mnogo puta pao na testu, znam da jesam. Sjedi i razmisli: “Što mogu učiniti sljedeći put?”

Student: Koja su guna Rahu i Ketu, Rahu i Ketu primaju prirode planete s kojom su spojeni. Što ako takve planete nema?

Sanđay: Ako je nema, Rahu i Ketu su po prirodi tamastične planete, jer se kaže da je Ketu poput Marsa a Rahu poput Saturna. Tako su oni grahe tamas gune, chaya grahe.

Student: I kada usporedimo unutrašnju prirodu planeta i rašija, Škorpion i Vodolija su dva koji su čisti tamas, dvostruki tamas.

Sanđay: Zato postoje suvladari tih znakova, oni nisu odabrali nijednoga od njih, Ketu je više naklonjen Škorpiji a Rahu Vodoliji.
It is during our darkest moments that we must focus to see the light (Aristotel).

Van mreže Bojan

  • ADMIN
  • Sfera Marsa
  • ***
  • Poruke: 677
  • Sviđanja: 799
  • Pol: Muškarac
  • Omnium rerum principia parva sunt
    • AstroRiznica
Odg: Uvod u učenje o Đotišu
« Odgovor #6 poslato: 06.04.2021, 21:48:30 »
Guna i Varnada Lagna
Znamo da postoje četiri tipa guna i one su natusov cilj i sljedeće je da razumijemo da su znaci povezani s ciljevima. Ono što osoba mora da bude je nešto zvano Varnada lagna. Varna se ustanovljuje za ono što biste trebali da budete. Vladar jedanaestoga polja od Varnada lagne odlučit će o tome koja je vaša varna. Ako je u vodenom znaku, vaša je varna varna brahmana. Ako je vladar jedanaestog polja od Varnada lagne u vatrenom znaku, to je kshatriya. Kshatriya znači madhyama gunu, brahman znači uttama gunu. Ako je u zemljanom znaku, to je vaishya ili udasina guna. Ako je u vayu, odnosno zračnom znaku, to je adhana guna, što je šudra. Da ponovim još jednom?

Vatreni znaci: kshatriya, madhyama guna.

Vodeni znaci: brahman, uttama guna.

Zračni znaci: šudra, adhana guna.

Zemljani znaci: vaishya, udasina guna.

Studenti: Vladar jedanaeste, znači znak u kojem je vladar 11. kuće od Varnada lagne, a ne znak 11. polja od Varnada lagne?

Sanđay: Da, znak koji zauzima vladar 11. od Varnada lagne odlučit će o vašoj varni. Vidite u kojem je znaku vladar 11. Kada napravite mantre za tog vladara 11., vjerujte mi, bit ćete veoma uspješni u postizanju svoje varne.

Studenti: Ako ovo razložimo, Guruđi, graha daje urođenu prirodu, rašiji daju cilj i skupa oni daju ono što postižemo, i onda se odjednom krećemo prema tattvi ili onome što je naš zadatak...

Sanđay: Tattva, gdje su tattve (*elementi)? Nisam govorio o tattvama.

Studenti: Voda, vatra, zemlja, zrak.

Sanđay: Ne, ja samo govorim o znacima za gune. To je samo razlikovanje. Vladar 11. od Varnada lagne, vladar 11. je izvor prihoda. I izvor prihoda, labha[30], odlučit će o vašoj karmi. Dakle, tako se određuje vaša varna. Ako je u vodenom znaku to će definitivno biti karma brahmana.

Studenti: Ako je vladar 11. u zemljanom znaku, ali iz nekog razloga osoba želi vršiti aktivnosti brahmana, što onda?

Sanđay: Nije da ne može. To može pokazati da to nije ono što je prvobitno trebalo da bude. Neće biti uspješna u drugim stvarima. Kao moj vladar 11. u karti. Moja je Varnada lagna u Vagi. Napravite kartu s Varnada lagnom. Jedanaesta kuća od Varnada lagne je u vatrenome znaku, s Merkurom u 11. i Suncem kao vladarem, koje je u Raku. Sada, Rak je vodeni znak, to označava brahmana. Trebao sam imati karmu brahmana. Ali zbog 11. kuće u kojoj je smještena planeta, zbog te planete bio sam primoran vršiti karmu kshatriye. Radio sam za vladu, vladina slušba je karma kshatriye. Zato što će me graha koja sjedi u rašiju primorati na to.[31]

Studenti: Da ste radili mantru, da li ste mogli spriječiti to da radite za vladu?

Sanđay: Da, trebao sam, ali što da se radi s mantrom, ništa od nje u to vrijeme, zbog Saturnove daše mantra nije mogla dati rezultate.

Studenti: Znači, za vas je najbolje da radite ono na što upućuje vladar 11. znaka.

Sanđay: Da, Gayatri mantra, SUNCE, Sunce je Gayatri mantra, radite mantru brahmana. Mislim da sam prilično dobar posao obavio, vidimo toliko mnogo ljudi, došli su ovdje i ja sam ih poučio o gunama, koje su osnove đjotiša i mislim da sam obavio prilično pristojan posao. Kada osoba čini nešto u skladu sa svojom varnom, bit će uspješna u onome što radi. To pokazuje usklađivanje. To je usklađivanje s onime u čemu će uspjeti. Ostvarit ćete uspjeh u onome što radite. Ima ljudi koji su predodređeni da budu biznismeni. Morate transcendirati, onda kada transcendirate vezanost, nema ničega. Vaši napori trebaju uvijek transcendirati tri gune, čak i sattva gunu. Ne dajte si pravo da budete sretni. Čak i sreća koja dolazi od sattva gune nije u redu. Trebate se osjećati blaženo. Blažen je onaj koji je blagosloven ovom mogućnošću koju ste svi vi imali – da nađete vremena da provedete ovdje cijeli dan i učite. Moram se osjećati blagoslovenim što je moj guru bio vrlo dobar. Ako se počnem osjećati sretno i radosno, to je sattva guna. Rađas guna bi bila „oh, koliko studenata sada imam? Zašto je ovaj otišao, moram nešto učiniti...“ to je rađas guna. Previše zaokupljena politikom. Tamas guna: „ne bih ih trebao ovo učiti, ako ih naučim, bit će pametniji od mene“. To je slučaj s mnogim učiteljima, dakle, koja je guna poučavanja? Onda kada razumijete gune, nećete se uplesti u sve ovo, poučavat ćete zbog blaženstva poučavanja.

Studenti: Postoje li uopće slučajevi kada je planeta u rašiju bolji izbor od samog rašija. Vi dakle imate grahu brahmana u rašiju šudre?

Sanđay: Grahe moraju dominirati u gunama, ne možete spriječiti njihovu dominaciju. Sri Rama je bio kshatriya, ali imao je egzaltiranog Jupitra na lagni. To je tamas guna brahamana. Opraštanje nije u njihovoj prirodi. Kshatriya ne bi trebalo da oprašta. Jeste li kralj ili ste brahman? Ako ste kralj, morate nekoga kazniti zbog greške, kako možete oprostiti? Ako vaši neprijatelji traže oprost i date im ga, zašto to? Niste (onda) kralj, kralj bi trebao da kazni onda kada je kazna potrebna. Ali on je bio po prirodi pun opraštanja, imao je tu predispoziciju, smiren, veoma ponizan. Zašto? Zbog guna brahamana. Stigle su ga sve brahmanske gune.

Napomene:

[30] Značenje: profit, dobitak... Misli na labha-sthanu, što je ime 11. astrološke kuće.
[31] Ovdje sada ide još jedna rečenica, koja je potpuno nejasna, tj. besmislena, pa sam preskočila. Zapis koji prevodim nije najbolji.
It is during our darkest moments that we must focus to see the light (Aristotel).

Van mreže Bojan

  • ADMIN
  • Sfera Marsa
  • ***
  • Poruke: 677
  • Sviđanja: 799
  • Pol: Muškarac
  • Omnium rerum principia parva sunt
    • AstroRiznica
Odg: Uvod u učenje o Đotišu
« Odgovor #7 poslato: 06.04.2021, 21:50:13 »
Upaya
[32]
Dakle, planete na Lagni moraju imati neki utjecaj na osobu i moramo poduzeti napor da prevaziđemo negativne gune radeći mantre suprotnoga dejstva. Ako je tamo Saturn, radite mantre Sunca. Ako je Rahu tamo, radite mantre Jupitera. Ovo je vrlo važna stvar koju vas naučiti moram: tri planete, Sunce, Mjesec i Jupiter, uvijek su sattva guna. Uvijek radite mantre ili nosite kamenje ovih planeta. Upamtite, nošenje kamenja djeluje ojačavajuće i dat će vam samo bolje gune.
No, zašto dati kamen? Kamen je i dalje tamastičan. Koristite mantre. Uvijek radite mantru Sunca, Mjeseca ili Jupitera kao stalnu mantru. Iz jednostavnog razloga, ako je Saturn veoma jak na vašoj lagni ili trigonira lagnu, odaberite mantru Sunca. Ako ste u Saturnovoj daši ili je Saturn vaša atmakaraka ili vas Saturn jako pritišće, odaberite Sunce. Kako ćete drukčije prevazići Saturna? Slično tomu, ako vidite da je Merkur uzrok prevelikog broja rađastičnih problema, odaberite mantru Sunca. Gayatri mantra je najbolja.

Studenti: Možete li dati mišljenje o tome treba li nositi Mjesečev kamen za Mjesec u 12. kući, za one čija je lagna u Vagi.

Sanđay: Pokušajte i vidite, ako ne pokušate – kako ćete znati? Nemojte se plašiti, isprobajte. Kako ćete naučiti ako ne pokušate? Može li štetiti? Kako može biti loše po vas, kada je Devi dobra za vas. Kasnije ćemo raspravljati o filozofiji, ali razmislite o tome što sam rekao. Pokušajte razumjeti jednu veoma jednostavnu stvar: kada je Saturn u prvoj ili devetoj kući on će potpuno uništiti vaše zdravlje ili vašu sreću. Jednu od ove dvije stvari će napraviti. Potpuno i totalno će vas uništiti. Nebitno je gdje je lagna. Čak i da je u Jarcu, kada je Saturn u prvoj ili devetoj kući potpuno će uništiti ili vaše zdravlje ili vašu sreću ili nešto slično. Saturn ima sposobnost da uništi, za takvu postavku neophodno je da obožavate Sunce. Morate obožavati Sunce, drukčije izlaza nema. Slično tomu, Saturn će dati siromaštvo, takvo kakvo zamisliti ne možete. Dokrajčit će sve vaše izvore prihoda i novac. Dajem ovo malo pravilo, gdje god da je lagna. Ramakršna Paramahamsa, Kumbha lagna (u Vodoliji), sa egzaltiranim Saturnom u devetoj. Može li biti ičeg boljeg od toga? Je li vidite siromaštvo? Nije imao da jede po dva ili tri dana. Nema hrane. Mogu nabrajati primjere, mogu vam dati toliko karata... nikada ne promašuje, jer su ove stvari koje vam govorim iz nadija. Dajem vam jednostavan primjer, tako da možete razumjeti. Ako ovo propustite, lomit ćete glavu u potrazi za rješenjima. Zato što će vam se ta osoba godinu nakon godine vraćati, nećete moći naći rješenje za onoga sa Saturnom u prvoj ili devetoj, a nekad i petoj kući. To je Sunce. A ako je i Sunce malefično, osoba je u problemu do guše.

Student: Oprostite, Sanđay-đi, ovo je postalo jako osobno, meni je retrogradni Saturn skupa s Rahuom na lagni, pitao sam vas da date posebnu mantru.

Sanđay: Gayatri mantra. Radite mantru u koju ste incirani. Bili ste incirani u Gayatri mantru, onda je radite. Zašto je ne radite? Saturn će biti još gori prema vama. Ako neko nije inciran i ne radi mantru, to nije kažnjivo. Zašto Saturn kažnjava? Saturn je Dharma rađa (*kralj). Ako Dharma rađa stoji ovdje, ako Yama[33] stoju tu, što će reći? Reći će da ste bili incirani i ne radite Gayatri i samo gledajte što će vam napraviti. Morate raditi Gayatri, nema bijega od toga. Rahu je na lagni sa Saturnom. Dakle, dat će saturnovske razultate, dakle, ne samo da imamo retrogradnog Saturna, što je utrostručena moć Saturna, nego i Rahu sa Saturnom, što daje šesterostruku Saturnovu moć. Shanimaharađ (Saturn) ima šesterostruku snagu na lagni.

Morate raditi Gayatri mantru, znajte da ona može djelovati kao čarolija, pokušajte i uvjerite se sami. Ja imam retrogradnog Saturna koji aspektira moju lagnu. Učinite to.

Studenti: Mantre će promijeniti gune?

Sanđay: Vrlo jednostavno. Najbolja planeta sattva gune ne voli da nosite kamenje onoliko koliko želi da radite mantre. Zato što su mantre za sattva gunu. Kamenje nije remedijalna mjera sattva gune. Mantre su remedijalna mjera sattva gune. A odakle su mantre? Rg veda. Zašto morate raditi mantre? Om, hrim, haum, zašto? Om bhur bhuva svaha, tat savitur varenyam bargo... pjevajte, trebate pjevati i uživati. I što s Mjesecom?

Napomene:

[32] Remedijalna mjera.
[33] Bog Smrti, vladar umrlih duša... nekada se i Saturn naziva tim imenom.
It is during our darkest moments that we must focus to see the light (Aristotel).